Izvoznici zaslužuju pozornost zbog svojih rezultata

Na 5. konferenciji o izvozu "Pametni znaju čemu služi izvoz" istaknuto je kako je u 2017. godini  izvoz činio oko 20% ukupnih prihoda u hrvatskom gospodarstvu.

Ukupni izvozni prihod posljednjih pet godina konstantno raste,  pri čemu se bilježi porast broja malih tvrtki koje povećavaju izvoza, kazao je Veljko Drakulić iz bonitetne kuće Bisnode na prezentaciji istraživanja koje je ta tvrtka izradila na temelju podataka o izvoznicima kroz proteklih pet godina.

Najviše izvozi prerađivačka industrija gdje se nalaze kompanije poput INA-e, Plive, Petrokemije, u kojima 40 posto prihoda dolazi od izvoza. Zatim slijede tvrtke koje se bave prijevozom i skladištenjem, kao Zračna luka Zagreb, Croatia Airlines, Tankerkomerc s 30 posto izvoza u prihodima.   Prošle godine izvoz je narastao za 16 posto, na 137 milijardi kuna, rekao je Drakulić.

Istraživanjem koje je tvrtka Bisnode provela kroz proteklih pet godina došlo se do zaključka da 82 posto izvoznika ima izvanrednu likvidnost, bolji su i stabilniji od prosjeka hrvatske ekonomije, što je Drakulić oslikao riječima kako “izvoznici ne propadaju".

"Osnovna potrošnja, državna potrošnja, investicije i izvoz su generatori rasta BDP-a koji može doći do stope od pet posto samo uz izvoz robe dodane vrijednosti čime bi se omogućila plaća veća od 1000 eura što bi pozitivno utjecalo na demografiju"- rekao je predstavnik organizatora konferencije, glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović, te istaknuo da je Lider prije šest godina osnovao Klub izvoznika Lidera, a prije dvije godine krenuo u akciju Lider invest – izbor najboljih investicija namijenjenih izvozu.

Sada slijedi nova akcija – Izvoz zaslužuje biti vijest – s ciljem da vijesti o uspjesima izvoznika dobiju isti medijski prostor kao i one iz turizma jer turizam zarađuje godišnje devet milijardi eura, a izvoz 14 milijardi eura. Vetropack će, primjerice u tri mjeseca iduće godine izvesti 100 milijuna staklenih boca, Spider grupa je ove godine izvezla prvi kamion kamilice u Keniju, DIV je isporučio 1000 tona vijaka u JAR – naveo je Šajatović te istaknuo da će Lider nastojati s kolegama iz drugih medija promovirati ovakve vijesti da dobiju isti status u medijima kao vijesti o turizmu.