Prof. Engelsfeld: Stres je kad dijete zbog decimale ne upiše što želi

Prijave za upis u srednje škole traju do sutra u podne. Iznenađenja nema - za gimnazijske, ekonomske i turističke programe zainteresirano je najviše osmaša. Dio škola zbog toga je i ove godine suočen s navalom besprijekornih odlikaša, kojih je često više nego upisnih mjesta.

S druge strane strukovne škole zatvaraju programe za itekako tražena zanimanja, ni stipendije im ne pomažu u privlačenju učenika.

O tim problemima u Studiju 4 razgovarali smo s ravnateljem popularne zagrebačke V. gimnazije Tihomirom Engelsfeldom i Katicom Kalogjerom Novak, ravnateljicom najbolje strukovne škole u Varaždinskoj županiji - Gospodarske škole.

Ravnatelj Engelsfeld rekao je kako im upisi, kao i svake godine, teku dobro. Popunjeni su već prvog dana i prema prosjeku se vidi da su upisani dobri učenici. V. gimnazija jedna je od najboljih i zato je velik pritisak na nju. Upisuju se vrhunski đaci. Profesor smatra da učenike ne čini nužno odličnima prosjek 5,0. Sve petice nisu jednake, ali to može biti orijentir. Kaže kako najveći stres izaziva situacija kada učenik zbog jedne decimale ne upiše školu koju želi.

U razgovoru je objasnio kako ne postoji idealan sustav selekcije. Jasno je da neka selekcija mora postojati, ali i da ona nikada nije apsolutno pravedna. Trebalo bi se razmišljati o uvođenju male mature ili nekog jedinstvenog testa za sve učenike, no ne zna se koliko bi takva provjera utjecala na rangiranje pri upisu. Treba uzeti u obzir da su to četrnaestogodišnjaci i upitati se jesu li spremni na dodatni stres, istaknuo je profesor Engelsfeld.

Prijamni ispiti za srednje škole čine mu se neizbježni iako drži da ih je teško tehnički izvesti. Koliko srednjih škola, toliko i prijamnih ispita - to bi bilo teško tehnički izvesti, sada se već poklapaju termini održavanja u pojedinim školama u Zagrebu, dodao je.

Profesorica Kalogjera kaže kako je sklona uvođenju male mature jer bi se ujednačili kriteriji ocjena u cijeloj državi.

Upitana o kurikularnoj reformi, rekla je kako je svaki i najmanji projekt korak naprijed pa tako će, sigurna je, biti i kurikularna reforma. 

Profesor Engelsfeld rekao je kako je V. gimnazija jedna od onih koje su se odlučile za uvođenje eksperimentalnog programa. Ako smo ušli u nešto, očekujemo pozitivne pomake - ponajprije u dijelu metodologije poučavanja. Obrazovanje je proces u kojem stalno treba nešto mijenjati, ne naglo, radikalno, već polako. Vjerujem da će naša škola dati doprinos i školstvu i društvu u cjelini, istaknuo je Engelsfeld.

Nama je svaki maturant upisan na fakultet koji želi i to je važan pokazatelj  da se dobro radi i da škola ima vrijednost.

Katica Kalogjera Novak kaže kako je u njihovoj školi najviše zainteresiranih za znimanje kuhara. Smatra da su ocjene dobar kriterij za upis, no ne i najvažniji. U strukovnim školama potrebne su određene vještine, a najvažniji su interes učenika i njihova motiviranost. Kako bi se do toga došlo, smatra da bi u osnovnim školama trebalo organizirati radionice gdje bi se učenicima predstavila određena zanimanja. FAKSirajte se i vi

Ocijeni članak

Prosječna ocjena: 1 Broj ocjena: 3