SXSW – Zemlja digitalnih čudesa

Brod digitalne budućnosti medija već plovi punom parom. Tko se nije ukrcao, magarac je bio.

Ako blic-analiza pokaže da se riječ ˝kava˝ u ožujsko jutro pojavila na Twitteru 20% više puta u Austinu nego u New Yorku, to mora biti znak da se glavnina američkog kreativnog življa preselila u Teksas, na redoviti godišnji sastanak. Ta šaljiva špekulacija, koju je izrekao izvjesni Chris Busse prilikom ozbiljnog predavanja Analiziranje trendova sredstavima društvenih medija, živo oslikava događaj kojem sam nazočila preteklog tjedna.

South by Southwest (Sjever-Sjeverozapad), konferencija je koja u dva proljetna tjedna obuhvati tri područja: interaktivne medije, film i glazbu. Prvi put je vidim na njezin 18. rođendan i prvi dojam je: golemo.

U Konvencijskom centru i 9 alternativnih mjesta danomice možete birati između pedesetak istodobnih događaja: solo nastupi i suočavanja, paneli i razgovori, naglasci i radionice. Izbor područja dosta ovisi o vašoj struci i zanimanju: Dizajn i razvoj, Biznis, Novi mediji, Budućnost novinarstva i sadržajne strategije, Društvene prilike, Rad i sreća, Opće dobro, Najnovija otkrića. Moju su pozornost privukli naslovi poput: Blogeri protiv novinara, Tajne interaktivnog izvještavanja, Korisnik kao izvor zanimljivih sadržaja, Mijenjaju li nove  tehnologije novinarski zanat?...

Među uglednim govornicima ističu se mlađahni osnivač slikovnog interaktivnog portala 4Chan Christoper Poole, te glumica i začetnica web serije The Guild Felicia Day. No najvećik pljesak dobio je Blake Mycoskie, momak koji je internetsku prodaju cipela digao na viši nivo izumivši koncept ˝za svaki par koji vi kupite, netko potrebit dobije drugi˝. TOMS Shoes (kratica od tomorrow shoes, cipele sutrašnjice) praćene aktivizmom u Latinskoj Americi, unose dašak čovjekoljublja u ljubav prema novcu izrekom: ˝činiti dobro, dobro je i za vaš posao˝. Nova akcija zasad se skriva iza lokota do 7. lipnja.

Dosta je pozornosti izazvala promidžba filma ˝Dabar˝ kojim nasilni Mel Gibson spašava poljuljanu karijeru. Najveseliji popratni događaj, bliski je susret s Johnom Oliverom, stand-up komičarom TV kanala Comedy Central .

Naposljetku, SXSW dao mi je odgovor na naslovno pitanje razgovora Zašto novinar danas mora biti geek? Zato jer jednostavno nema drugog izbora ako želi da mu profesija preživi u svijetu galopirajućih novih medija. Pasivni gledatelj neumitno uzmiče pred interaktivnim korisnikom. Budućnost je već jednom nogom u sadašnjosti i tko god to ne shvaća, relikt je medijske prošlosti.