I EU će profitirati ulaskom Hrvatske

Međunarodna komunikacija i vanjska slika Hrvatske u procesu pristupanja EU-u gotovo su jednako važni za hrvatsku diplomaciju kao i sami pristupni pregovori. Ocijenjeno je to u Zagrebu na okruglom stolu Javna diplomacija, nacionalni branding i imidž na kojem su naši i strani diplomati te stručnjaci razgovarali o ulozi javne diplomacije i brandiranju Hrvatske.

Hrvatska nije poznata samo po svojoj dijaspori, nego i po razboritim diplomatskim koracima, a značaj zemlje ne mora biti razmjeran njezinoj veličini, rekao je njemački veleposlanik u Hrvatskoj Bernd Fischer. Kao primjer naveo je Monako, kneževinu sa 60.000 stanovnika čija važnost nadmašuje veličinu te istaknuo da je Hrvatska, zemlja s 4,5 milijun stanovnika, uspjela postati nestalna članica Vijeća sigurnosti UN-a. To govori da ima brojne prijatelje u svijetu od čega će profitirati i EU kada Hrvatska postane 28. članicom, smatra.

Mi želimo biti nacija koja je duboki emotivni prijatelj Hrvatske,
kazao je Fischer govoreći o imidžu Njemačke u Hrvatskoj. Dodao je da mostove između dviju zemalja predstavlja oko 300.000 Hrvata koji rade u Njemačkoj i 1,6 milijun njemačkih turista koji posjećuju hrvatsku obalu.

Državni tajnik u MVPEI-ju Andrej Plenković rekao je da su međunarodnom pozicioniranju Hrvatske u proteklih 20 godina pridonijeli ne samo diplomati u 70 hrvatskih inozemnih predstavništava, nego i sportaši te turistička promidžba.
Ocijenio je da će, zbog procesa ratifikacije hrvatskog pristupnog ugovora s EU-om, biti važno postići dobru sliku među parlamentarcima zemlja članica Unije, kakva je među građanima tih zemalja. Prema Plenkoviću, ulazak Hrvatske u Uniju podupire više od 70% stanovnika Mađarske, Slovačke i Švedske.

Državni tajnik najavio je da će idućih tjedana početi snažna medijska kampanja o Uniji namijenjena domaćoj javnosti. U travnju, prije haških presuda hrvatskim generalima, 59% hrvatskih građana bilo je za ulazak u Uniju.