Strojovođa: Kočenjem je vlak ubrzavao

Na Županijskome sudu u Splitu nastavljeno je suđenje za tešku prometnu nesreću u Rudinama. Na suđenju se, nakon dvije odgode, kao svjedok pojavio strojovođa Joško Palinić. Ostao je pri svojoj izjavi danoj istražnome sucu u rujnu 2009., ali je rekao i da se svih događaja ne može točno sjetiti jer je nakon nesreće doživio psihički šok zbog kojega je još na bolovanju.

Većina pitanja branitelja odnosila se na postupanje strojovođe vezano uz kočenje vlaka. Prema Palinićevim riječima, nakon što je osjetio da mu vlak počinje klizati u tunelu iza Labina Dalmatinskog, poduzeo je sve da bi ga zaustavio, ali vlak nije usporavao nego ubrzavao. Strojovođa Palinić rekao je da je kod preuzimanja vlaka sve provjerio i nije bilo nikakvih nepravilnosti u sustavu kočenja.

Prema optužnici, bivši direktor poslova ekologije i zaštite u Hrvatskim željeznicama Ivan Medak odgovoran je za nabavu spornog sredstva, tzv. retardanta za održavanje čistog prostora uz tračnice, koji tada u Hrvatskoj nije bio poznat, te su ga nanosili mimo uobičajenih pravila HŽ-a, pa tužitelji smatraju da je upravo to glavni razlog iskliznuća vlaka.

U dosadašnjem tijeku postupka ispitani su mnogi svjedoci koji su tvrdili da je sredstvo upotrijebljeno pogrešno i nemarno te se na takvim tračnicama nije moglo kočiti.

Obrana optuženih najavila je da će tražiti izvođenje novih dokaza i dodatna stručna vještačenja koja bi mogla upozoriti na druge moguće uzročnike nekontroliranog ubrzanja i iskliznuća.