Pojmovnik popularne glazbe

Osnovna ideja – iz koje je prije deset godina nastalo prvo izdanje Pojmovnika – ostala je i danas ista: pokušaj pojmovnog predstavljanja ključnih segmenata suvremene popularne glazbe, ali i svih ključnih "pritoka", pa bili oni odavno etablirane samosvojne glazbene "discipline" poput jazza, bluesa ili countryja ili pak gotovo svakodnevne nove mutacije elektroničke glazbe i indie-rocka te najistaknutiji ogranci "world musica".

Zacijelo će većina tvrdokornih fanova određenog žanra ili podžanra i u ovom, temeljito ažuriranom, dopunjenom i osvježenom izdanju imati osobne favorite koje neće naći u kategoriji "Tipični izvođači i albumi". Popis navedenih autora i albuma nije sročen kao konačan sud niti ultimativna prosudba najvećih dometa žanra, već kao ilustracija njegovih glavnih osobina, dometa, opsega i unutar žanrovskih mijena.

Kad je riječ o drugoj kategoriji "Žanrovski i stilski srodnici", ona postoji da bi čitatelja upozorila na kojem mjestu u knjizi može naći više srodnih informacija.  Da bi se izbjegla ponavljanja "općih mjesta" i olakšalo traženja pojmova, velike cjeline razbijene su na niz podžanrova, a ukupna se slika dobiva spajanjem svih srodnih natuknica. Primjerice, ako vas zanima blues, trebate pročitati ne samo opći tekst (blues) nego i navedene pripadajuće žanrovske i stilske srodnike (chicago blues, delta blues, teksaški blues..) te bliske pojmove (bottleneck, slide, dobro..).

Pojmovnik popularne glazbe ne mjeri se enciklopedijskim kriterijima jer broj "redaka" i količina ispisanog teksta nisu mehanički pokazatelj veće ili manje relevantnosti teme, navodi, među ostalim, autor drugog, proširenog izdanja Zlatko Gall.

Knjiga je izašla u izdanju Naklade Ljevak.