Antologija Kerdićeva medaljarstva

U povodu 130 godina od rođenja pionira hrvatskog medaljarstva, kipara Ive Kerdića, u zagrebačkoj Modernoj galeriji otvorena je izložba. Publici su, među gotovo 300 djela, predstavljena i neka koja do sada nisu bila izlagana.

Lajtmotiv izložbe je plaketa slobodnoga kraljevskoga grada Zagreba, alegorijsko tumačenje nacije. Kao prizor žene iz narodnog života idealizirana figura u narodnoj nošnji koja grli golog mladića, to je alegorija da Hrvatska grli Zagreb, objasnila je autorica izložbe Tatijana Gareljić.

Prije svega veliki portretist, Kerdić je na poleđini medalja izrađivao simbol kojim opisuje karakter portretiranog. Svojim remek-djelom smatrao je medalju slikara i pravnika Petra Dobrovića, s kojom je 1921. osvojio Ameriku. No veliki Iso Kršnjavi, s kojim se Kerdić družio, naredio je da se medalje s njegovim likom bace u Savu.

Iso Kršnjavi ostao je razočaran, ali nije stvar u likovnoj izvedbi medalje koja je izvrsno oblikovana, nego je stvar u prijeporima između dvije koncepcije gledanja na umjetnost.

Skulptura Dore Krupićeve iz Šenoina Zlatarova zlata ili pak bjelokosna medalja L. W. Beethovena, tematski obrađene povijesne teme, Kerdićeva su medaljerska ostvarenja, antologija u malom zagrebačkog i hrvatskog javnog života i njegovih najvažnijih protagonista.