Građani neinformirani o EU-u

GONG-ova analiza Vladine Komunikacijske strategije za informiranje hrvatske javnosti o EU-u i priprema za članstvo, koja je predstavljena u Hrvatskom saboru, pokazala je visoku razinu neinformiranosti građana, kao i rastući euroskepticizam tijekom proteklih pet godina.

Prema riječima autorice analize i GONG-ove suradnice Renate Ivanović, građani sumnjaju u prikrivene ciljeve vladajućih, a nepovjerenje prema hrvatskim institucijama odražava se i na formiranje stajališta o priključenju EU-u.

Analiza pokazuje i da uloga koju su mediji dobili u toj strategiji, donesenoj još 2006. godine, nije primjetna u načinu na koji se obrađuju teme vezane za EU. Građani su željni priča iz Unije obrađenih odozdo, svjedočenjem običnih ljudi, građana EU-a, posebno onih s iskustvom tranzicije.

U analizi se navodi i da je propuštena prilika iskoristiti pregovarački proces kako bi se kroz komunikaciju o sadržaju pregovaranja građane educiralo i pripremalo za članstvo u EU-u. 

Odbijanje informiranja o sadržaju zatvorenih poglavlja, kako se ističe, dodatno je produbilo nepovjerenje prema nositeljima političkih odluka i ciljevima ulaska u EU.

Državni tajnik za europske integracije Andrej Plenković podsjetio je na posljednju HTV-ovu anketu o podršci hrvatskih građana ulasku Hrvatske u EU koja je veća od pedeset posto, rekavši kako je logično da građani nemaju isti entuzijazam kao prije petnaestak godina.

Damir Grubiša s Fakulteta političkih znanosti ocijenio je da je strategija izvrsno napisana i dobro strukturirana, no zamjera nedostatak akcijskih planova, odnosno operacionalizacije.