Po Europi vlakom na solarnu energiju

Međunarodni vlak velike brzine koji povezuje Pariz i Amsterdam bit će prvi u Europi koji će se na jednoj svojoj dionici koristiti strujom dobivenom iz solarnih panela, instaliranih na tunelu nad tom prugom, prenosi agencija AFP.

Tunel u Antwerpenu, na sjeveru Belgije, dug 3,6 kilometara i vrijedan 15,6 miliona eura, bit će pokriven sa 16.000 solarnih panela površine 50.000 četvornih metara, veličine osam nogometnih stadiona.

Struja će napajati infrastrukturu na pruzi, osvjetljenje, signale i služit će za potrebe u samom vlaku, a bit će isporučivana i Antwerpenu.

Panele gradi belgijska kompanija za solarnu energiju Enfinity, koja će proizvoditi 3.300 megavatsati struje godišnje, što je jednako prosječnoj godišnjoj potrošnji u približno 950 obitelji.

Panelima će se uštedjeti 47,3 miliona kilograma emisija ugljičnog dioksida tijekom dva desetljeća. Primjena solarne energije smatra se metodom za smanjenje ispuštanja ugljika iz sektora željeznice.

Mogućnost primjene takve tehnologije se razmatra u SAD-u na brzoj pruzi Tucson - Phoenix u Arizoni. U Italiji, EU financira postavljanje solarnih panela na krovu vlakova koji osiguravaju električnu struju za klimatizaciju vagona. Francuska također razmatra mogućnost uvođenja te tehnologije radi korištenja struje za osvjetljenje i prozračivanje vlaka u regiji Poitou-Charentes.