"Migracije" u Tate Britainu

Jesu li krajolici velikog engleskog romantičnog slikara Johna Constablea doista autentična engleska ideja ili se zapravo radi o nizozemskom uvozu, tema je koju obrađuje jučer otvorena izložba o utjecaju migracija na britansku umjetnost od 1500. naovamo u muzeju Tate Britain u Londonu.

Kako se navodi na web stranici muzeja, od flamanskih i nizozemskih slikara krajobraza i mrtve prirode 16.i 17. stoljeća, koji su dolazili u Veliku Britaniju u potrazi za novim mecenama, preko razdoblja političkih i vjerskih nemira, do recentne britanske umjetnosti, izložba nastoji dokazati kako je britanska umjetnost temeljno oblikovana sukcesivnim naletima raznih migracijskih trendova, javlja Hina.

Krećući od uvjerenja da su upravo oni uvelike oblikovali britansku umjetnost od 1500. naovamo, izložba Migrations možda je jedina važnija izložba koja rame uz rame izlaže djela flamanskog baroknog slikara prve polovice 17. stoljeća Anthonyja van Dycka, nizozemskog slikara i teoretičara s kraja 19. i početka 20. stoljeća Pieta Mondriana i sedmočlane skupine Black Audio Film Collective osnovane 1982.

Ideja za izložbu proizašla je iz osobitosti same zbirke toga muzeja, koja se bavi isključivo britanskom umjetnošću u posljednjih 500 godina, ali istodobno pozamašan njezin dio uopće nije izvorno britanski.

Mnogi veliki slikari predstavljeni u galerijama Tate Britaina zapravo su imigranti, od Nizozemca Van Dycka do Amerikanaca u Londonu Johna Singera Sargenta, Sir Jacoba Epsteina ili Jamesa Abbotta McNeilla Whistlera.

Pružajući presjek 500-godišnje povijesti britanskog slikarstva, prateći ne samo kretanje samih umjetnika već i opticaj vizualnih jezika i ideja, izložba temi migracije i njezinu utjecaju na britansku umjetnost pristupa kroz sedam avenija.

Izložba je otvorena do 12. kolovoza.