Eurosuper 95 ipak nije prešao 11 kuna

Cijena motornog benzina eurosupera 95 na Ininim benzinskim postajama od ponoći ipak nije prešla 11 kuna. Prodaje se po 10,94 kune, a eurosuper BS 95 class po 10,99 kuna. Tako su cijene Inine dvije vrste eurosupera 95 za 22 lipe po litri više od dosadašnjih, što je manje poskupljenje te vrste goriva nego li je to dopustilo Ministarstvo gospodarstva.

Ina je manje poskupila i eurosuper BS 98. Stoji 11,36 kuna, što je 25 lipa više nego do sada.

Na razini maksimalno dopuštenog poskupljenja su dizelska goriva čije su cijene od ponoći i na Ininim benzinskim postajama više od 10 do 15 lipa po litri. Eurodizel BS prodaje se po 10,28 kuna (do sada 10,13 kuna), a eurodizel BS class po 10,33 kuna (do sada 10,18 kuna).

Poskupjeli su i plavi dizel i lož-ulje i to za 12, odnosno 10 lipa po litri, pa je nova cijena plavog dizela 6,66 kuna (do sada 6,54 kune), a loživog ulja ekstra lakog 7,45 kuna (do sada 7,35 kuna).


Ministarstvo dopustilo cijenu eurosupera 95 iznad 11 kuna

Naime da je Ina "slušala" dopuštenje Ministarstva gospodarstva, derivati su od ponoći mogli poskupjeti od 10 do 31 lipe po litri, a cijena najprodavanijeg benzina, eurosupera 95 prvi je put mogla premašiti 11 kuna jer je Ministarstvo njegovu najvišu maloprodajnu cijenu utvrdilo na 11,04 kune po litri.

Prema odobrenju iz Ministarstva, motorni benzini od danas mogli su biti skuplji za 27 do 31 lipe po litri, dok se poskupljenje dizelskih goriva i loživog ulja kreće od 10 do 15 lipa. Kako naftne kompanije slijede najviše dopuštene maloprodajne cijene, očekuje se poskupljenje u postotku od 1,3% do 2,7%, pa su cijene na novim rekordnim razinama.

Potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić danas je komentirao izjave nekih sindikalnih čelnika u vezi poskupljenja goriva. Kad čujem izjave uglednih sindikalnih čelnika da su zgroženi činjenicom što Vlada ne kontrolira svjetsko tržište nafte i plina ja sam zgrožen takvim izjavama, rekao je Čačić. Tržište nafte i plina definira cijenu energije i naš utjecaj na to je, nažalost, prilično mali, kaže Čačić.

Cijene nafte moglo bi smanjiti poboljšanje opće političke situacije, a to je vezano za krizu između Irana, Izraela i nekih velikih svjetskih igrača, dodao je. Što se tiče psihološke granice za cijenu litre goriva, Čačić je rekao da to hoće li ta granica iznositi "12 ili 15 ili 74 kune" određuje tržište, a utjecaj države je vrlo mali, jer radi se o lipama, a ne o kunama.