Između kista i pera

Kada 16. lipnja slike Dimitrija Popovića osvanu u galeriji Mala, u strogom središtu Zagreba, sigurno se neće ponoviti ona epizoda otprije 30-ak godina. Netko je tada raspršivačem zamutio stakla izloga Galerije u kojoj je ovaj autor izlagao, ne bi li tako valjda zaštitio prolaznike od erotskih motiva na izloženim crtežima.

U međuvremenu Popović je publiku naviknuo na šokantne prizore u svojem slikarstvu. I njegov novi ciklus, Harmonije, pršti erotikom, ali i naizgled sablasnim motivima pred kojima istodobno poželite zatvoriti oči, ali i ostanete bez daha.

Stvarnost na svakom koraku servira obmane i laži. Diktira nam društveni status, moć, ljepotu i novac. Nitko na to ne ostaje ravnodušan i malo tko u toj civilizaciji spektakla uspije zadržati vlastitu osobnost. Upravo ti društveni trendovi bili su inpirativni za novi Popovićev ciklus, u kojem posve razotkriva ljudsku dušu i tijelo.

Nedavno je u njegove ruke došla i Večernjakova Nagrada Ranko Marinković za kratku priču. Nastala prema istinitom događaju, priča Orhideja, osigurala mu je drugo mjesto u konkurenciji od 50-ak autora.

Nijemi govor slike provocira riječi, kaže ovaj autor nebrojenih likovnih eseja. Kada je o novoj izložbi riječ, pustit će, kaže, promatraču da stvara vlastite zaključke jer smisao umjetnosti i jest da sami pronađemo odgovore.