Stroži nadzor tehničke ispravnosti vozila

Europska komisija ističe da je provjera tehničke ispravnosti vozila od ključne važnosti za sigurnost na cesti. Više od pet ljudi dnevno gubi život u nesrećema povezanim s tehničkom neispravnošću, koje su odgovorne za šest posto prometnih nesreća u kojima godišnje gine oko 2.000 ljudi, dok je ozlijeđenih puno više.

Vozite li automobil koji nije tehnički ispravan, vi ste opasni po sebe i po one koji su s vama u vozilu, vi ste opasni za sve sudionike u prometu. Mi ne želimo imati te potencijalno smrtonosne automobile na našim cestama, rekao je povjerenik za promet Siim Kallas.

Novi propisi uključuju obveznu provjeru ispravnosti skutera i motocikala, jer su mladi vozači tih vozila najrizičnija skupina među sudionicima u prometu.

Uvodi se i obveza učestalijih tehničkih pregleda nego dosad. Direktiva koja je sada na snazi predviđala je prvi tehnički pregled nakon 4 godine starosti vozila, sljedeća dva pregleda u razmaku od dvije godine, a nakon toga jednom godišnje (4-2-2).

Sadašnji prijedlog prvi tehnički pregled predviđa također nakon 4 godine, sljedeći za dvije, a nakon toga svake godine (4-2-1).

Hrvatski propisi već su sada puno stroži - tehnički pregledi se obavljaju jednom godišnje, osim nakon prve godine starosti automobila.

Predlaže se također službeno bilježenje prijeđenih kilometara kako bi se spriječile prijevare s prijeđenom kilometražom.