Asteroid prošao pokraj Zemlje, opasnosti nije bilo

Mali asteroid, koji su astronomi nazvali 2012 DA 14, u 20.24 po našem vremenu prošao je pokraj Zemlje. Bio je udaljen oko 27.800 kilometara (14 puta bliže od Mjeseca), odnosno bio je bliže od visokoletećih TV satelita koji okružuju naš planet. Nije bilo opasnosti od udara, a asteroid se nastavio udaljavati od Zemlje, objavila je NASA.

Asteroid nije bio vidljiv golim okom, no moglo ga se vidjeti s pomoć dalekozora nad sjeveroistočnim horizontom. Veličine je olimpijskoga bazena promjera 46 metara.

Asteroid je, kako je prije najavljeno, prošao čak i ispod orbite na kojoj kruže geostacionarni meteorološki i telekomunikacijski sateliti, ali ipak daleko iznad većine satelita, uključujući i Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) koja kruži oko Zemlje na visini od oko 350 km.

Geostacionarni sateliti kruže u orbiti na 35.786 km iznad ekvatora i slijede smjer Zemljine rotacije. Objekt u toj orbiti ima isti orbitalni period kao i Zemlja i promatračima se čini kao da je fiksiran na nebu.

Astronomi iz NASA-ina programa za objekte bliske Zemlji (NEO) Paul Chodas i Don Yeomans prije su najavili da će asteroid proći pokraj Zemlje vrlo brzo, oko 7,8 km u sekundi, od juga prema sjeveru.

To je bio najbliži prolazak asteroida u posljednjih 15 godina, otkad znanstvenici rutinski prate njihovo kretanje.

Asteroid 2012 DA14 prošle je godine otkrila grupa astronoma amatera u Španjolskoj.

Što ćemo doznati iz preleta asteroida? Koji su sve asteroidi prijetili Zemlji? Odakle zvjezdana prašina? Na ova i druga pitanja odgovarao je dr. Tomislav Jurkić s fizičkog odsjeka Sveučilišta u Rijeci u emisiji Hrvatskog radija Kraj beskraja. Poslušajte cijelu emisiju.

Kiša meteora zasula Rusiju - video

Inače, kiša meteora, uzrokovana raspadom jednog meteora, zasula je Rusiju. Pogođeno je slabo nastanjeno područje Čeljabinska na Uralu. Gotovo tisuću osoba je ozlijeđeno. Prema izjavama svjedoka, prozori su pucali, kuće su se tresle, a telefoni su prestali raditi.