Debussy i Stravinski otvorili 27. muzički biennale

Baletnom predstavom na glazbu Claudea Debussyja i Igora Stravinskog otvoren je sinoć Međunarodni festival suvremene glazbe 27. muzički biennale Zagreb u sklopu kojega će do 13. travnja na više gradskih lokacija biti održan 31 koncert, multimedijska izložba, predavanja i radionice posvećene suvremenoj glazbi.

Najvažniji hrvatski festival suvremene glazbe počeo je Posvećenjem proljeća Igora Stravinskog te Debussyjevim djelima Šest antičkih epigrafa i U bijelome i crnome, u koreografiji rumunjsko-slovenskog koreografa Edwarda Cluga i izvedbi Baletnog ansambla zagrebačkog HNK.

Muzički biennale, koji se ove godine održava u znaku europske glazbe, otvorila je ministrica kulture Andrea Zlatar Violić naglasivši otvorenost, inovativnost i interdisciplinarnost manfestacije na kojoj se već tradicionalno, svake neparne godine, iskušavaju u Zagrebu novi putevi glazbenog izričaja i preispituju relacije prema europskoj baštini.

Početak Biennala gotovo je do posljednjeg mjesta ispunio zagrebački HNK. Uz brojne uglednike iz javnog života na otvorenju je bio i pokrovitelj ovogodišnje manifestacije predsjednik Republike Ivo Josipović, ministar zdravlja Rajko Ostojić, predstavici gradske vlasti i diplomatskog zbora. Dugotrajnim pljeskom i ovacijama nagrađeni su izvođači ruski i ukrajinski pijanisti Andrej Gugnin i Vadym Holodenko te članovi zagrebačkoga Baletnog ansambla.

Odmah nakon otvorenja, prvoga dana Biennala, na programu su bila još dva događaja - u polukružnoj dvorani Teatra &TD suradnju klarineta i elektronike prikazala je kanadska klarinetistica Heather Roche i britanski elektroničar Pierre-Alexandre Tremblay dok je u kasnovečernjem terminu održan preludij za glasovir Noći Berislava Šipuša u solo izvedbi Katarine Krpan.