"Nabucco" na Peristilu

Čast da zatvori 59. Splitsko ljeto u godini velike obljetnice Giuseppea Verdija pripala je njegovom naslovu koji je tijekom godina postao jednim od zaštitnih znakova festivala, operi Nabucco koju su na Peristilu izveli solisti, Zbor, Orkestar i Balet Opere splitskog Hrvatskog narodnog kazališta pod ravnanjem maestra Nikše Bareze, a u režiji talijanskog redatelja Ive Guerre.

U predstavi koja je premijerno izvedena na prošlogodišnjem Splitskom ljetu debitirao je talijanski bariton Enrico Marucci u naslovnoj ulozi babilonskog kralja Nabucca i nizozemsko-američka sopranistica Lisa Houben koja je tumačila ulogu njegove kćeri Abigaille.

Ulogu Ismaela tumačio je tenor Vladimir Garić, veliki hebrejski svećenik Zaccaria bio je bas Ivica Čikeš, Nabuccova kćerka Fenena mezzosopranistica Terezija Kusanović, dok su uloge Baalova velikog svećenika, Abdalla i Ane tumačili Siniša Štork, Vinko Maroević i Antonija Teskera.

Nikša Bareza, dirigent velike međunarodne reputacije, istaknuo je važnost izvedbe ove opere na Peristilu rekavši kako je ona "srasla s tim prostorom izvanredne akustike.


Redatelj Ivo Guerra starozavjetnu je fabulu o porobljavanju Židova napravio univerzalnom pričom o slobodi smjestivši svog Nabucca u uglavnom bezvremeni ambijent s nekim asocijativnim naznakama suvremenih političkih sukoba na Bliskom istoku prisutnih u kostimima Lea Kulaša i Najde Kromić.

Jednostavna scenografija Dinke Jeričević poštivala je monumentalnost i zadanost carskog Peristila, a kao jaki scenski znak rabljene su atraktivne video-projekcije Willema Miličevića i Vice Rossinija. 

Mnogi smatraju da je upravo Nabucco presudno odredio Verdijevu karijeru najvećeg opernog skladatelja. Mnogo je i onih koji drže da tek s Nabuccom opera postaje umjetnost popularna i u najširim narodnim slojevima.