Tunelom spojene Europa i Azija

Nakon devet godina izgradnje u Istanbulu je svečano otvoren tunel Marmaray koji ispod Bospora spaja europski i azijski kontinent. Prvi transkontinentalni tunel dugačak je 13,6 kilometara, a kada bude u punom pogonu, kroz njega će prolaziti milijun putnika na dan. Za prelazak tunelom iz Europe u Aziju potrebne su 4 minute.

Radovi na tom megaprojektu počeli su 2004., a stajali su četiri milijarde dolara. Tunel se nalazi 60 metara ispod morske površine i turska vlada ponosno tvrdi da se radi o najdubljem tunelu na svijetu.

Tunel koji spaja Aziju i Europu otvara se danas - na 90. godišnjicu osnivanja Republike Turske. Ovo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata na svijetu. Izgrađeno je 76 kilometara podvodnih cijevnih tunela, podzemnih kupolastih tunela, zakrivljenih tunela, tri nove podzemne postaje, 37 postaja na kopnu, nadzorno-upravljački centar... Nadograđuju se postojeće željezničke pruge i rade nove.

Ulaz u postaje i interijeri bit će ukrašeni motivima iz neolitskog, bizantinskog i osmanskog razdoblja. Osim toga, na umjetničkom platou postaje Yenikapi bit će izložene olupine brodova koji datiraju iz IV. i V. stoljeća. U arheološkim iskopinama i radovima koji teku paralelno s građevinskim projektom Marmaray otkriveno je 13 olupina brodova i oko 35.000 artefakata. Svi će biti izloženi u muzeju koji će biti otvoren u području 'Stotinu otoka' na Yenikapiju.