Nisam želio igrati loše momke s istoka

U emisiji Nedjeljom u dva gostovao je glumac Miki Manojlović. Povod za gostovanje je zagrebačka premijera predstave "Dok nas smrt ne razdvoji". Osim o kazalištu, Manojlović je govoro o svojem društvenom angažmanu, odlasku u Francusku te se prisjetitio svojih mnogobrojnih filmskih uloga.

Manojlović je rekao kako mu je Emir Kusturica najdraži redatelj, a Otac i Underground su mu najdraži filmovi koje je snimio s njim.

Govoreći o odlasku u inozemstvo 1993., Manojlović je rekao kako njegovi korijeni nisu samo iz Makarske. Otac mi je rođen u Francuskoj, tako da sam zrak slobodnih zemalja udisao još kao mali, izjavio je. Prvi put u Francusku je otišao raditi 1989. godine i radio je s Nicole Garcia, velikom francuskom glumicom. Imao sam potrebu za novim razmjenama, za neponavljanjem, za nepoznatim. A onda je došao rat. Nisam mogao dozvoliti da mi nečija politika određuje sudbinu, nisam mogao biti u toru, ispričao je Manojlović. Dodao je i kako je promatrajući što se događa, mislio da će se to riješiti na miran način, a ne oduzimanjem života.

Ustvrdio je da umjetnost može sačuvati samo pojedince od ratnih strahota, može biti kao bijeg od stvarnosti. Rekao je i kako ne vjeruje politici, zazire od nje. Prema njegovu mišljenju, danas postoje samo politički zaposlenici, nema državnika. Prošlo je doba vizionara, bilo pravih ili lažnih, prošlo je doba državotvoraca. Politka je postala posao.

Govoreći o tome kako je doživio propadanje Jugoslavije, rekao je kako ga je to strašno pogodilo gledajući koliko nasilje stvara nesreće. Na pitanje je li ga 90-ih srpstvo definiralo, Manojlović je rekao kako su mu sva europska vrata bila  otvorena filmom Samo jednom se ljubi. U našoj glumačkoj obitelji svi su znali tko sam. Ali sam imao problema odgovoriti na pitanja što se to kod nas događa, rekao je.

Uvijek sam znao nosititi samoga sebe - rečenica je koju je izgovorio kao odgovor na pitanje zašto je odbio suradnju sa Spielbergom. Pojasnio je kako ne može, niti je ikada želio, igrati loše momke s istoka. To je u to vrijeme bio jedan trend kada su se loši momci s istoka prikazivali kao uzrok svemu lošem.

Manojlović je rekao i kako je jedan od rijetkih koji će priznati da postoji neki fillm za koji može reći da je njegov najgori - a to je film Mesar