Zbog google-generacije, Facebook se ne smije zanemariti

Facebook se kao oblik komunikacije više ne može zanemariti i, ako se škole, knjižnice i ostale institucije žele obraćati google-generaciji, ta je popularna društvena mreža neizbježna, unatoč svim manama, složili su se sudionici okruglog stola Facebook u knjižnici, knjižnice na Facebooku koji je održan na Interliberu.

Ono što mi, koji smo odrasli okruženi pasivnim medijima i gotovim sadržajima smatramo novim tehnologijama, za mlade je normalno pa se danas prvi put događa da stariji mogu nešto naučiti od mladih, rekla je knjižničarka Alka Stropnik. Facebook u svakom trenutku pruža mobilnost i dostupnost, knjižnice to ne bi trebale izbjegavati jer prebacivanjem u virtualni svijet ne podilaze mladima, već im se približavaju na njima uobičajen način komunikacije, ocijenila je.

Od 2009. do 2012. broj hrvatskih školskih, narodnih i visokoškolskih knjižnica na Facebooku povećao se s 27 na 156, u listopadu prošle godine imale su oko devet tisuća korisnika i tisuću objavljenih događaja, podaci su jednog od rijetkih istraživanja na tu temu koje je iznijela Ivana Hebrang Grgić, znanstvena suradnica zagrebačkoga Filozofskog fakulteta. Prema njezinim riječima, većina ih je prisutna preko profila, što nije ispravan način sudjelovanja na Facebooku za institucije, no neke od njih ipak prelaze s profila na stranice.

Osim u knjižnicama dvojbe o Facebooku postoje i u školama, a najveća je zamjerka što hrvatsko zakonodavstvo nije pratilo ubrzani razvoj tehnologije pa ne postoje formalne ili neformalne preporuke mjerodavnih institucija za sudjelovanje škola, učitelja i učenika na toj društvenoj mreži.

U Velikoj Britaniji strogo su zabranjena prijateljstva učitelja i učenika na Facebooku, čak i ako je riječ o rodbini ili djeci obiteljskih prijatelja, dok je u Hrvatskoj odluka o tome na samim učiteljima ili školama, rekao je školski knjižničar Denis Vincek.