Rijetko izlagani crteži francuskih autora od 18. do 20. st.

Studijska izložba Slavena Perovića "Boichot, Gavarni, Friesz - tri francuska crtača, šest crteža, tri stoljeća" od danas je postavljena u Studiju Muzeja Mimara. Izložba otkriva originalne crteže Guillaumea Boichota, Paula Gavarnija i Emile-Othona Friesza koji se zbog svoje osjetljivosti rijetko izlažu.

Crteži su najosjetljiviji muzejski predmeti, njihov pigment blijedi, nestaje na svjetlu, a pod utjecajem vlage i temperature uništava se i sam papir, pa su potrebni posebni uvjeti, svjetlo na izložbi bit će najviše 50 luksa, a aparati za odvlaživanje automatski će održavati idealnu vlagu u zraku, rekao je muzejski savjetnik Slaven Perović.

Sa šest crteža trojice umjetnika predstavljamo iznimno važnu francusku školu od 18. do 20. stoljeća, a bit će to jedna od rijetkih prilika da posjetitelji vide crteže koje inače čuvamo u depoima, istaknuo je.

Crtežom Obavijanje platnom i mirodijama prije polaganja u grob osamnaesto stoljeće zastupa Guillaume Boichot, kojega se često ne može naći ni u Francuskoj.

Paul Gavarni bio je jedan od najvažnijih crtača i karikaturista 19. stoljeća, poznat po crtanju likova iz pariške svakodnevice. Jedan od takvih motiva nalazi se i na njegovu crtežu na izložbi, Mljekarica, što je pripremni rad za litografiju koja je napravljena s više detalja i također je izložena. Radio je i nacrte za kazališne scenografije i kostime, koje se smatra najboljima iz tog razdoblja, a taj dio njegova rada predstavlja Nedovršena veduta trga s fontanom okruženom ljudima.

S tri crteža iz različitih faza stvaralaštva francusku umjetnost crteža 20. stoljeća predstavlja Emile-Othon Friesz, jedan od najvažnijih autora fauvističkog pravca koji ima vrlo karakterističan crtački rukopis, rekao je Perović. Izloženi su njegovi radovi Četiri lika koja plešu, Kralj Salomon dočekuje kraljicu od Sabe i Krajolik sa stablima i vrhom Le Coudon.

Izložba će biti otvorena do 15. prosinca.