Platili smo 50 milijardi, a dobit ćemo 22

Iako bez službene potvrde iz resornog ministarstva, u medije su procurile informacije o tri konzorcija koja su pokazala zanimanje za monetizaciju autocesta. U koncesiju bi na 30 godina trebala ići 1024 kilometra autocesta uz očekivani prihod od oko tri milijarde eura.

Posao desetljeća ili prodaja obiteljskog srebra, kojoj se protive sindikati i dio javnosti, trebao bi pomoći da se smanji javni dug.

Neslužbeno doznajemo da su zanimanje pokazali australska investicijska tvrtka Macquire i francuski građevinar Vinci.

Država bi ubrala 22 milijarde kuna, a hrvatski su porezni obveznici izgradnju autocesta platili 50 milijardi. U videoprilogu donosimo što o tome kaže predsjednik Nezavisnih cestarskih sindikata Mijat Stanić, a što profesor ekonomije sa Sveučilišta u Barceloni Daniel Albalate del Sol.
HSLS-ovac Darinko Kosor najavljuje prikupljanje potpisa za referendum o monetizaciji. Davanje cesta nekome na 50 godina nije koncesija, nego prodaja, izričit je. Smatra da se racionalizacijom poslovanja, reprogramom dugova i uvođenjem vinjeta prihodi od autocesta mogu dignuti za 500 milijuna kuna (godišnje) i da se tim novcem mogu servisirati dugovi, a autoceste ostati u hrvatskim rukama.