HDZ: Vlada potrošila 55 mil. kako bi čula da vozi u krivom smjeru

Na medijske navode o izradi alternativnog plana davanju autocesta u koncesiju reagirali su iz HDZ-a. Član Predsjedništva Oleg Butković ponovio je kako se njegova stranka najoštrije protivi koncesiji, a da je model s obveznicama zapravo prijedlog HDZ-a.

Kaže da je žalosno da Vlada mora potrošiti 55 milijuna kuna na konzultante kako bi čula da "vozi u krivom smjeru". Kao i slučaju Pelješkog mosta, povijest se ponavlja u obliku naknadne pameti, rekao je Butković. Smatramo da na hrvatskom tržištu kapitala ima novca i da ipak dajući priliku hrvatskim građanima i mirovinskim fondovima koji su isto tako indirektno hrvatski građani da zapravo ono što smo izgradili, ono što je naše, i ostaje naše, rekao je.


Koncesija prioritet - obveznice kao 'Plan B'

Nakon medijskih napisa o alternativnom planu za autoceste iz oglasilo se i Ministarstvo pomorsta, prometa i infrastrukture. Podsjećaju kako je u tijeku pregovarački postupak s ponuditeljima koji su iskazali interes za sudjelovanjem u postupku davanja koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta. Sve dok postupak o davanju koncesije za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta, ne bude završen (bez obzira na ishod) - neće se, niti se istodobno pokreće neki drugi postupak, prema nekom drugom modelu, napominju iz Ministarstva.

Dodaju kako se od samog početka radilo na izradi nekoliko modela kako bi bili u mogućnosti ostvariti što bolje uvjete tijekom pregovora i kako bi bili spremni za alternativne scenarije te se uspješnije i fokusirali prema onima koji u najvećoj mjeri mogu ostvariti zadane ciljeve monetizacije autocestovne infrastrukture. 'Model koncesije autocesta HAC-a i ARZU-a se', zaključuju u Ministarstvu, 'prema provedenim istraživanjima i analizama, te zakonskim okvirima, pokazao kao onaj model kojim će u najvećoj mjeri biti moguće ostvariti ciljeve monetizacije. I dok se taj postupak ne dovede do završnice, postupci za neke druge modele, koji su razrađeni kao moguće opcije, neće biti pokretani'.

Podsjetimo, Jutarnji list objavio je da su savjetnici za monetizaciju autocesta izradili alternativni plan davanju autocesta u koncesiju. List navodi kako je razrađen model sekuritizacije, odnosno izdavanja obveznica osiguranih prihodom od cestarine. Prema procjenama savjetnika, građanima bi se moglo ponuditi dionica u vrijednosti do 200 milijuna eura. Prema njihovoj analizi, za rok otplate od 15 godina prinos na obveznice mogao bi iznositi između 6 i 7,5 posto.