Medijska strategija - vruća jesen pred Ministarstvom kulture

Dugo najavljivana medijska strategija, što ju je pripremalo Ministarstvo kulture a koja bi trebala uvesti red u lokalnim i javnim medijima - radiju, televiziji, portalima i novinama, konačno je gotova. No, i prije javne rasprave, koja bi trebala početi u rujnu, mnogi je već sada ne dočekuju blagonaklono. 

Iza zatvorenih vrata Ministarstva kulture gotovo tri godine nastajala je medijska strategija koja bi u hrvatsko medijsko zakonodavstvo trebala uvesti red.

Želi se osigurati stabilno financiranje medija koje nije ovisno o direktnim, nego indirektnim državnim potporama, te status novinarske profesije na razini profesionalnih standarda, ali i na razini egzistencijalnog standarda s obzirom da velik dio novinara radi u nepovoljnim i nesigurnim uvjetima, izjavila je Andrea Zlatar Violić, ministrica kulture.

Predsjednik saborskog Odbora za medije Branko Vukšić još nije vidio radni materijal strategije, ali u nju već sad ne vjeruje: Sumnjam da je strategija napravljena jer ljudi koji su u Ministarstvu kulture nisu stručnjaci za medije.

Ali se sa stručnjacima razgovaralo, uzvraća ministrica: Radni su materijali nastali na temelju ankete s više od 300 novinara, u suradnji s Vijećem za elektroničke medije, Hinom, HRT-om i drugim medijskim kućama i svima onima koji su imali neke strateške podatke.

Dok su u Ministarstvu osmišljavali strategiju, kaže Vukšić, novinari su ostajali na cesti. Ova je medijska strategija samo politički paravan kojim se prikriva ono što se događa u hrvatskim medijima, kaže pak Jasen Mesić (HDZ).

Medijska strategija predlaže i nove modele financiranja javnih medija po uzoru na neke druge zemlje, a za HRT će se raspravljati o modelima postojeće pretplate, pretplate vezane uz internetski priključak ili priključak za električnu energiju. O iznosu pretplate također će se raspravljati.

Vruća je jesen pred vratima Ministarstva kulture jer 300-tinjak stranica radnog materijala čeka javnu raspravu.