"Jazavac" otvorio sezonu Kerempuha

Nova predstava zagrebačkoga Satiričkog kazališta Kerempuh "Jazavac u Kerempuhu", autorski projekt Olivera Frljića čija je premijera otvorila novu sezonu toga teatra, duhovita je kritika ispolitiziranoga malograđanskog shvaćanja osobnog i državnog identiteta.

Predstava napravljena kao hibrid stand-up komedije i satiričke monodrame bavi se značenjskom simbolikom imena i naziva - političkom, geografskom, sintagmičkom. Tu problematiku kontekstualizira od 90-ih godina prošloga stoljeća i vremena kada su takve promjene označavale distanciranje od prethodne države, čak i onda kada to nije bilo potrebno ni svrhovito, pa do danas.

O raznim pitanjima imena i, slijedom toga, naroda i pripadnosti u predstavi raspravljaju četiri glumca Rakan Rushaidat, Borko Perić, Hrvoje Kečkeš i Vilim Matula. Temu, kao i formu stand-upa, uvodi Rushaidat kroz priču o svojem podrijetlu i imenu.

Ime, njegova (ne)poćudnost, označiteljska moć i simbolička vrijednost provlači se kroz točke sve četvorice, zamišljene kao klasičan stand-up nastup u kojemu glumac impersonira sam sebe pred publikom koja komentarima, smijehom ili odsutnošću toga sudjeluje i usmjerava tijek monologa.

U tim monolozima-raspravama sa samima sobom i publikom glumci duhovito raščlanjuju problematiku nošenja "nepoćudnog" imena ili naziva, pritom ne štedeći nikoga. Isus, Duško Ljuština, Milan Bandić, Tomislav Karamarko, Ante Todorić, Ivo Josipović, Zoran Milanović - svi su tu u gotovo istoj rečenici, naznačeni ili spomenuti imenom, ali uvijek u duhovitoj replici kojoj ne manjka satiričke oštrice, ali koja je u svojoj osnovi benigna i čija je namjera da u prvome redu zabavi.

Ni ostale teme današnjice nisu zaobiđene - farmaceutska industrija, religija, džihadisti, poplave koje su nedavno poharale Hrvatsku i regiju - sve je to dotaknula suptilna ironija intelektualnog humora Frljića i četvorice glumaca koji zajedno potpisuju tekst.

Na trenutke provokativna, a cijelo vrijeme iznimno zabavna i duhovita predstava, nasmijala je i oduševila premijernu publiku Kerempuha, koja je cijelo vrijeme salvama smijeha pratila glumačke replike i gegove te na kraju glumce i redatelja nagradila ovacijama.