Završilo prikupljanje potpisa za referendumsku inicijativu 'Ne damo naše autoceste'

U ponoć je završilo prikupljanje potpisa za referendum protiv davanja autocesta u koncesiju. Organizatori tvrde da imaju dovoljan broj potpisa, odnosno više od 450.000.

Nakon prikupljanja potpisa slijedi obrada potpisa i referendum, a Vlada treba pripremiti druge načine rješavanja duga, nastalog zbog uzimanja kredita za izgradnju autocesta, koje tvrtke HAC i ARZ ne mogu vratiti, izjavio je na Trgu bana Jelačića jedan od čelnika inicijative Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.

Potpisne liste predaju se Saboru, a zatim slijedi provjera. Koordinator akcije Mijat Stanić sinoć je izjavio kako se nada da će barem taj posao ministar uprave Arsen Bauk odraditi u razumnom roku da bi se referendum mogao održati zajedno s predsjedničkim izborima kako bi se izbjegli nepotrebni troškovi.

Teodor Celakoski iz udruge Pravo na grad smatra da je Vlada ponovno odlučila manipulirati javnošću. Odlučili su ponovno manipulirati, ponovno govore samo o kamatama koje treba platiti, a ne govore o tome da postoji zarada iz koje se te kamate mogu platiti, kazao je Celakoski.

Ozren Matijašević je također izrazio uvjerenje da će inicijativa prikupiti dovoljan broj potpisa. Što god (ministar uprave Arsen) Bauk u svojoj kuhinji zakuha i što god naprave - mi ćemo ispuniti, kazao je Matijašević.

Organizacijski odbor objavio je prvi izvještaj o financiranju inicijative za raspisivanje referenduma. Dosadašnji troškovi iznose više od 330 tisuća kuna. Najviše, po 130 tisuća kuna, dali su Nezavisni cestarski sindikat i udruga Pravo na grad.

Premijer Zoran Milanović još je jednom komentirao referendum. Upitao je hoćemo li 25 godina plaćati kamate u Milano i Pariz ili ćemo se većim dijelom razdužiti odmah i taj novac ulagati u npr. međimurske ceste, pelješki most, željeznice? Tu računam na hrvatsku pamet i zdrav razum, rekao je premijer.

Predsjednik Ivo Josipović ponovio je kako on nije ni za ni protiv monetizacije, da se, ako referendum protiv monetizacije uspije, nema više o čemu razgovarati, a ako ne uspije, treba vidjeti kakva je ponuda mogućeg koncesionara.