Najbolja dramska predstava riječkoga HNK "Kafka project", a operna "Faust"

Najbolja dramska predstava u cjelini HNK Ivana pl. Zajca u protekloj kazališnoj sezoni 2013./2014. jest "Kafka project: frontiere/granice/meje/grens/borders..." Karine Holle u izvedbi Talijanske drame, a najbolje operno ostvarenje u dvjema proteklim sezonama je "Faust" Charlesa Gounoda, objavljeno je danas na svečanoj dodjeli nagrada.

Nagradu za najbolju mušku ulogu u dramskom programu dobio je Živko Anočić za ulogu Karla Rossmanna u predstavi "Amerika", a za najbolju žensku ulogu Olivera Baljak u monodrami "Kurva". Za najbolju žensku ulogu u opernom programu nagradu je dobila Kristina Kolar za ulogu Aide u istoimenoj operi, a za najbolju mušku ulogu Giorgio Surian za Mefista u operi "Faust".

O dobitnicima nagrada odlučilo je povjerenstvo u kojem su bili Bruno Bontempo, Adriana Car-Mihec, Svjetlana Hribar, Iva Rosanda-Žigo i Davor Schopf.

Kako se navodi u obrazloženjima nagrada, autorski projekt nizozemske redateljice Karine Holla ocijenjen je najboljim jer odiše svježinom glumačke uigranosti. Glumci izlažu sebe, postavljaju sliku svoje agonije i na pozornici prezentiraju proces čovjekova dekomponiranja. "Faust" je najbolja opera jer je u njoj do punog izražaja došla melodijska ljepota romantičarskog djela te prozračnost i elegancija francuskog stila, skladno je scenski uprizorena uz odličnu glumačku izvedbu.

Predsjednik povjerenstva, novinar i urednik Bruno Bontempo istaknuo je da ono ove godine nije mnogo dvojilo jer su se predstave i izvođači snažno nametnuli. Napominjući kako bi ovo mogla biti posljednja dodjela nagrada, pozvao je da se ta tradicija nastavi uz moguće promjene forme jer je ona umjetnicima dobar poticaj u radu.

Nakon dodjele nagrada, bivša intendantica uručila je novinarima tekst Krešimira Dolenčića, redatelja nagrađenog "Fausta", namijenjen čitanju tijekom dodjele.
U tekstu Dolenčić napominje da "Fausta" nema na repertoaru iako je od premijere prošlo manje od devet mjeseci te ističe da ga prigovor savjesti priječi da uđe u zgradu riječkoga HNK. Dolenčić također ističe da mu je uskraćeno građansko i civilizirano ophođenje u HNK i Rijeci te da laž i obmana suradnika i publike te mržnja prema svemu što nije podobno nisu dio njegova svjetonazora.