"A gdje je revolucija, stoko?" premijerno u ZKM-u

Sinoć je premijerno izveden novi projekt Montažstroja kojim zaokružuju 25. obljetnicu postojanja. Projekt je pretpremijerno izveden u rujnu na Bitef festivalu, s kojega se vratio s posebnim priznanjem. Sinoć na premijeri - zagrebačka publika ispratila ih je višeminutnim pljeskom. 

Predstava "A gdje je revolucija, stoko?" Montažstroja izvedena je sinoć u Zagrebačkom kazalištu mladih. 

U režiji voditelja Montažstroja Boruta Šeparovića predstava dokumentarno bilježi proces raspada njegova prošlogodišnjeg projekta "MČŽPC" (Mali čovjek želi preko crte), u kojemu su marginalizirane društvene skupine izvodile 'borbene pjesme' protiv nepravde. Zbog kršenja autorskih prava po mišljenju nekih od autora s predvodničkog novovalnog albuma "Paket aranžman", ta je predstava igrala samo nekoliko puta, a njezina zabrana potaknula je autore za temu nove predstave.

Osim što demistificira fenomen bunta u glazbi i glazbenim pravcima poput novog vala te progovara o pravnim posljedicama stava da glazbu možemo međusobno dijeliti kao opće dobro, predstava "A gdje je revolucija, stoko?" bavi se autocenzurom i komformizmom svakog od nas, ali i sveopćom apatijom u društvu.

Montažstroj je osnovan prije 25 godina. Ta nezavisna umjetnička skupina sve do danas ostala je sinonim za društveno angažiranu umjetnost u Hrvatskoj. Među rijetkima, publiku stvaraju i izvan granica teatra - i pretvaraju je u izvođače.

S prvim sirenama - prvom umjetničkom akcijom, prvom predstavom Vatrotehna - Montažstroj je 90. zloslutno nagovijestio buduće događaje u Hrvatskoj. Ratnih 90-ih, prvim hrvatskim videospotom emitiranim na MTV-ju ''Croatia in flame'' te rap-operom 101 - svijetom su širili antiratnu poruku. 

Kroz Montažstroj je prošlo više od 350 suradnika. Poznatih i manje poznatih. Svi su oni sinoć dobili odlikovanje - slovo Ž na ćirilici ili dva spojena K. No, oni su i nakon četvrt stoljeća, kulturni beskućnici.

Od teatralizacije nogometne kulture, zbora ugroženih grupacija, bavili su se razminiranjem, zapošljavanjem, a u posljednjim projektima bave se nedovršenom bolnicom u zagrebačkom Blatu i generacijama ''Potrošenih'' dužnika franaka. Zato ''montažerima ovoga umjetničkog stroja'' sa Ž - valja čestitati sa: živjeli!