'Novi kurikulum do kraja godine - nije samo kozmetika'

"Vođenje i upravljanje školskom i domskom ustanovom" tema je dvodnevnog državnog stručnog skupa koji je počeo u Puli. Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar na otvorenju je istaknuo kako je kurikularna reforma jedna od ključnih i najvažnijih stvari kojom se u Ministarstvu bave.

Na skupu sudjeluje 300-tinjak ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova. Oni će se upoznati s aktualnostima u sustavu odgoja i obrazovanja, prvenstveno s cjelovitom kurikularnom reformom za rani i predškolski, osnovnoškolski i srednjoškolski odgoj i obrazovanje te s ulogom ravnatelja u provođenju reforme.

Naglasivši kako je kurikularna reforma jedna od ključnih i najvažnijih stvari kojom se bave u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, ministar Mornar kazao je da bi upravo ta reforma trebala dovesti do nove škole, rasterećene nepotrebnih činjenica, gdje se više razmišlja i kreativno radi, a manje uči napamet. Učenici će tako steći znanja potrebna za život, za cjeloživotno učenje, a ne neka faktografska znanja koja se uče napamet. Mi učenike moramo naučiti učiti, a ne ih učiti činjenicima, rekao je ministar.

Ocijenio je da će u jednom takvom modelu gdje će biti više kreativnosti i prezentacija učenici biti angažiraniji i zadovoljniji. Najavio je da će javni poziv za formiranje timova za predmetni kurikulum biti objavljen već u svibnju, a oni će intenzivno početi raditi u rujnu ove godine. Prijedlog reforme trebao bi biti gotov do siječnja iduće godine, a nakon toga otvorit će se javna rasprava te će školske godine 2016./2017. započeti s eksperimentalnom primjenom u odabranim školama, rekao je ministar Mornar.

Smatra da je kurikularna reforma ključna za budućnost Hrvatske i od iznimne  važnosti jer u Hrvatskoj, kako je rekao, nećemo moći nigdje konkurirati jeftinom radnom snagom i masovnošću, ali ćemo moći konkurirati s poslovima koji imaju visoku dodanu vrijednost. Upravo zato, ističe Mornar, kurikularna reforma treba konsenzus i potporu svih sudionika ovog procesa i svih ravnatelja škola, ali i svih političkih opcija koje se, kako je rekao mogu dogoditi nakon izbora.

Ravnateljima srednjih škola i sudionicima skupa u Puli se obratila i ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Jadranka Žarković-Pečenković koja je istaknula kako svi koji su uključeni u obrazovni sustav moraju težiti i vjerovati da je moguće napraviti bolji odgojno-obrazovni sustav u kojem će se djeca osjećati ugodno i u kojem će stjecati kompetencije za daljnji život.