Zašto Hrvatska nema digitalnu strategiju?

U ovogodišnjem istraživanju konzultantske kuće A.T. Kearney Globalni indeks razvoja e-trgovine (engl. Global Retail E-Commerce Index) za 2015. pokazuje ubrzani razvoj digitalnih strategija širom razvijenih zemalja.

Nakon drugog mjesta, iza Kine, u 2013. godini, SAD je preuzeo prvo mjesto 2015. zahvaljujući kontinuiranom rastu, poboljšanoj ekonomiji i većem povjerenju potrošača u e-trgovinu, dok Hrvatska zaostaje na samom kraju bez jasnog puta naprijed.

Glavna tema istraživanja bila je pronaći najuspješnije modele razvoja digitalnih strategija za trgovačke tvrtke i proizvođače proizvoda široke potrošnje.

Zlatko Bazianec, potpredsjednik u A.T. Kearneyju, naglašava: Potrebno je pokrenuti hrvatsko gospodarstvo te ključne proizvođačke i trgovačke tvrtke koje mogu iznijeti potrebne preduvjete za ubrzani razvoj e-trgovine i osigurati da hrvatske tvrtke imaju svoje mjesto na tom virtualnom tržištu. Ukoliko naše tvrtke propuste ovu priliku te se ne digitaliziraju na brzi i učinkoviti način, bit će pregažene od strane svjetskih konkurenata koji svi već imaju veliki zalet iz svojih domicilnih tržišta. U današnjem globalnom svijetu (selu), ukoliko naši proizvođači ili trgovci nemaju jasnu digitalnu strategiju te razvijene pristupe e-trgovini, oni mogu propustiti ovu priliku rasta i izvan svojeg trenutnog tržišta te će moći računati samo na pad poslovanja u budućnosti.