Istraga o remontu MiG-ova - u USKOK-u pune ruke posla

Pretpostavlja se da su dvojica protiv kojih je USKOK jučer pokrenuo istragu zbog mogućeg primanja mita u slučaju remonta MIG-ova tadašnji načelnik Odjela održavanja i remonta Zrakoplovno-tehničkog zavoda, koji je mito tražio, i predstavnik ukrajinskog društva, koji je zahtjev prihvatio, dok je predstavnik rumunjskog društva to odbio. Izvori suprotnog tabora tvrde da je upravo on naknadno istrazi dostavio komprimitirajuće dokumente od kojih neki ne odgovaraju činjenicama, pa će USKOK imati pune ruke posla.

USKOK je pokrenuo istragu protiv člana tehničkog Povjerenstva MORH-a koje je odlučivalo tko ima bolje uvjete - ukrajinska ili rumunjska tvrtka - za posao remonta hrvatskih MIG-ova. Neslužbeno, riječ je o bojniku Josipu Čoviću.

Od zastupnika dvaju inozemnih društava u više navrata zatražio je novčanu nagradu kako bi zauzvrat, bez obzira na stvarnu tehničku sposobnost potencijalnih izvršitelja za obavljanje remonta aviona, osigurao pozitivno mišljenje i prednost u obavljanju posla kapitalnog remonta i nabavke dodatnih aviona MiG-21 onom potencijalnom izvršitelju koji pristane isplatiti mu zatraženi novčani iznos, priopćeno je iz USKOK-a.

Zastupnik rumunjskog društva, kažu u USKOK-u, nije pristao na mito, ali jest ukrajinski zastupnik. Neslužbeno, to je drugoosumnjičeni Ivica Josipović koji je Čoviću navodno dao mito.

Čim smo došli do saznanja o nepravilnostima koje su se pojavile oko remonta i nabavke određenog broja MiG-ova, smo sve dostavili DORH-u, odnosno svoj posao su odradile službe Vojne policije i vojne sigurnosno-obavještajne agencije, izjavio je Josip Buljević, tehnički ministar obrane.

Posao remonta MiG-ova u Ukrajini, vrijedan oko 130 milijuna kuna, dogovoren je u vrijeme bivše Vlade. Kad je vidio u kojem ga roku i za koliko novca Ukrajinci misle obaviti, bivši zapovjednik Ratnog zrakoplovstva Josip Štimac rekao je ministru Kotromanoviću da to nije moguće.

Ja sam bio i protiv toga da se s njima i potpiše ugovor, a prvi puta kad nisu ispunili uvjete oko Božića 2013., kad je već trebalo biti isporučeno 5 ispravnih aviona koji su trebali preletjeti, čim to nije ispunjeno, ja sam tražio raskid ugovora, objasnio je Štimac.

Do toga nije došlo, a epilog je poznat. Kad su u travnju 2014. MiG-ovi vraćeni u dijelovima i ponovno sklopljeni, nakon probnih letova većina je prizemljena zbog neispravnosti. Bivši ministar Ante Kotromanović danas o istrazi ne želi, ali podsjeća da je, čim je čuo za nepravilnosti, sve prijavio DORH-u.

I ne samo to, nego sam razgovarao s gospodinom Cvitanom, uputili smo sve dokumente i dali DORH-u da utvrdi da li je tu bilo nezakonitosti i nepravilnosti, kazao je Kotromanović.

Radilo se o dokumentima o javnoj nabavi za koju su konkurenti Ukrajinaca, Rumunji, tvrdili da je namještena i da kao dokaz imaju SMS.

Od osoba koje su uključene u pisanje natječajne dokumentacije gdje se od mene tražilo da poguram ponudu, ako želim da je oni podrže, izjavio je Goran Sesar, predstavnik rumunjske tvrtke Aerostar.

No davanjem mita, pogurali su Ukrajinci, tvrdi USKOK. U ovoj su se istrazi, inače, pojavile i indicije da je dio materijala koje je Vojna policija dostavila DORH-u krivotvoreno. Dok istražitelji imaju pune ruke posla, neispravni MiG-ovi ni dandanas nisu poletjeli.