Može li se Hrvatska nositi s porastom broja putnika u zračnom prometu?

Hrvatska je peta zemlja u Europi prema rastu broja putnika u zračnom prometu, ove godine očekuje se da će se prijeći magična brojka od deset milijuna putnika. Kakve obveze i vizije nam ta brojka nameće?

Ove godine imamo čak 70 novih linija. "Imamo obvezu da se prilagodimo novo uvedenim linijama, kako kapacitetom tako i procedurama. Da odradimo sve procedure na zadovoljavajuć način da ne naštetimo niti sigurnost niti zaštitu" rekao je predsjednik Udruženja zračnog prometa pri HGK i direktor bračke Zračne luke Tonči Peović.

"U protekle dvije godine dubrovačka zračna luka bilježi porast od 17 posto" rekao je direktor Zračne luke Dubrovnik Frano Luetić.

No promet se u ovoj zračnoj luci većinski odvija tijekom ljetnih mjeseci. "Tako da je razlika i do 1 na prema 20" rekao je Luetić.

"Moramo se što bolje organizirati, moramo napraviti što bolju sinergiju svih vrsta prometa" rekao je prometni stručnjak Željko Marušić.

"Ovakav rast zahtjeva od nas vrlo brzu pripremu i investicijski ciklus jer ako se nastavi rast od preko 15 posto to znači da se udvostručuje promet svakih 5 godina. Mi jednostavno nemamo snage niti mogućnosti niti logističku potporu niti zakonsku da svakih 5 godina toliko kapaciteta stavimo na tržište" istaknuo je Peović.

"Moramo pronaći modele kako prilagođavat infrastrukturu potražnji koja će definitivno rasti" nadodao je Peović.

Marušić je komentirao i sudsku odluku o zabrani štrajka u Croatia airlinesu. "Sretan sam što je sud donio takvu odluku, u više navrata sam apelirao da se "spusti lopta na zemlju" rekao je.

"Ima dosta nelogičnosti u Croatia airlinesu, restrukturiranje nije napravljeno kako treba" nastavio je Marušić. No, po njemu, štrajk bi samo nanio velike gubitke.

"Potrebni su rezovi, ali treba pričekati da prođe sezona" smatra Marušić.