5. listopada 1864 - Rođen Louis Lumiere

Na današnji dan, 5. listopada 1864., rođen je jedan od ljudi koji je započeo filmsku eru - Louis Lumière. Zajedno sa svojim bratom Augustom, Louis je usavršio Edisonov izum, kinetoskop (kino za jednoga gledatelja), izradivši kinematograf kojim je uspio prenijeti pokretne slike široj publici.

Na velikom pariškom Bulevaru Kapucina, u neposrednoj blizini Opere, istaknut je 28. prosinca 1895. plakat s riječima Kinematograf Lumiere koji je pozivao u suteren Grand Cafe-a u takozvani Indijski salon. Oni koji su ušli želeći vidjeti što je to, nisu ni slutili kako su upravo bili nazočni događaju epohe. Iz kavane izlazili su preplašeni i zapanjeni. U velikom uzbuđenju zvali su i druge prolaznike da vide čudo neviđeno! A to čudo, zvano kinematograf, bilo je ulazak u novo razdoblje - razdoblje masovne komunikacije posredovanjem pokretnih slika.

Braća Louis i Auguste Lumiere, pronalazači i tvorničari fotografskih aparata i potrepština iz Lyona, priredili su tu prvu javnu filmsku predstavu. Bila je to kruna njihova dugogodišnjeg izumiteljskog rada i kruna stoljetnih traženja mogućnosti da se pokrene slika.

Gledatelji su mogli vidjeti kako se prema njima kreće konj, a kad se na platnu pojavila i lokomotiva, mnogi su se od straha sakrili ispod sjedala. Na toj prvoj predstavi prikazani su filmovi: Izlazak iz tvornice, Ribarenje, Odmor, More, Kartanje, Rušenje zida, Dolazak vlaka na kolodvor Ciotat, a kasnije je dodan i prvi komični film Poliveni poljevač.

Tadašnji gledatelji, pa ni braća Lumiere, nisu bili svjesni do kojih će se dimenzija razviti njihov pronalazak. Jer plan za komercijalizaciju izuma nije uspio zbog Edisonove konkurencije, a i publika je postupno gubila zanimanje za kratke reportažne filmove snimljene bez duhovitosti, pa su braća prestala proizvoditi filmove.

Smatrali su to igrarijom i zabavom, jer nisu bili svjesni važnosti i budućnosti kinematografije. Auguste se posvetio svojoj nekadašnjoj ljubavi - medicini.

Međutim, Louis je bio uporniji i do kraja života radio je na usavršavanju kinematografske tehnike, osobito na plastici i boji, te se okušao u svim novim filmskim pronalascima koji su se pojavili do njegove smrti, 6. lipnja 1948. u Parizu.