Naručili udžbenike, a onda je slijedila borba

Većinu djece ne dočekaju udžbenici u školi, sami moraju istraživati gdje će ih najprije dobiti, naručivati i na kraju platiti. Nakon svega, nekima udžbenici ne stignu na vrijeme, iako su ih naručili među prvima. Upravo se to dogodilo u Karlovcu.

Puna tri tjedna Slaven Glodić, učenik petog razreda, pohađao je nastavu bez osnovnih udžbenika. Bilo mu je teško, mučio se prepisujući svaki dan zadatke s mobitela. Fotografije lekcija iz udžbenika koje su mu slali školski kolege bile su jedini način da ne zaostaje sa školskim gradivom. 

"Iz matematike smo najviše učili, svaki dan novu lekciju, i puno zadataka za zadaću, još su bili sitniji brojevi, teško mi je bilo to prepisivati i rješavati", govori Slaven. "I to nije bilo da se sjedne i napiše zadaća kad on to želi, nego mora najprije sačekati da mu se netko smiluje i pošalje", objašnjava njegova majka Kristina Glodić.

Ona je posebno ogorčena. Iako je knjige naručila i platila još početkom srpnja - dobila ih je sve tek prije nekoliko dana.  Prvi dio narudžbe stigao je sa zakašnjenjem od nekoliko dana, prvi tjedan škole.

Okrivili nakladnike

"Okrivili su nakladnike za kašnjenje. To je bio prvi propust po meni, ne samo da su knjige zakasnile nego se oni nisu udostojili uopće prije nego što su napravili tu nepotpunu isporuku upozoriti - nego sam doživjela šok otvorivši taj račun i vidjevši da pola knjiga neće doći", ispričala je.

Dopisivanje je trajalo danima. Kristina je od eKupi tražila da joj odgovore kada će doći ostale knjige.

"Kada su stizali s tim zakašnjenjima, njihovi odgovori bili su špranca, čisto da se zadovolji neka forma, da oni kažu da su oni odgovorili, ali konkretan odgovor na konkretno postavljeno pitanje od njih je nemoguće bilo dobiti", istaknula je.

Dodatno ju je razljutilo i to što su nekima udžbenici dostavljeni na vrijeme, iako su ih naručili i platili mjesec dana kasnije nego ona. Odgovor ni na to nije dobila, kao ni na molbu da joj se dostave barem neke knjige koje su bile na skladištu. "Makar jednu knjigu, ne zanima me, jednu po jednu. Samo da pošalju ono što imaju, da ne čekaju da se skupi cijela narudžba, ali to su ignorirali potpuno", ispričala je.

Objava na Facebooku

Tko zna do kada bi to trajalo da Kristina nije odlučila sve objaviti na Facebook stranici eKupi. Uvjerila se da nije jedina koja ima taj problem.

Na naš upit je li posao s udžbenicima bio za njih prevelik zalogaj, iz eKupi su odgovorili: Kašnjenje udžbenika nije uvjetovano brojem djelatnika u eKupi već dobavljivosti udžbenika, te samim time - ako će proces odobravanja novih udžbenika od strane ministarstva i naklada od strane nakladnika biti u predviđenim rokovima i na vrijeme, eKupi će također isporučiti iste na vrijeme. S našim raspoloživim kapacitetima niti ove godine ne bi došlo do kašnjenja, da su svi naslovi bili dobavljivi pravovremeno jer je cijeli sustav prodaje automatiziran i prilagođen željenom datumu isporuke". Priopćio je to Igor Martinović, voditelj Službe za korisnike.

Dodaju također da eKupi ima kapacitete pakiranja više od 4000 paketa dnevno, što u prosjeku znači 100.000 različitih proizvoda u jednom danu. Problem je, dakle, i dalje, tvrde - u nakladnicima koji kasne.

Slaba je to utjeha Slavenu. Tek tri tjedna nakon početka nastave i dva i pol mjeseca otkako su knjige naručene i plaćene - napokon može prema rasporedu složiti svoju školsku torbu. Koja za 11-godišnjaka, usput, nije nimalo lagana.

Ali to je već tema za neku drugu priču - također nimalo pozitivnu.