Budućnost je tu - djeca vole nastavu s microbitom

Osnovne škole  u cijeloj Hrvatskoj mogu se prijaviti za sudjelovanje  u projektu STEM revolucije - dakle razredne nastave koja će digitalnu pismenost  i programiranje uz micro bit omogućiti učenicima u prva 4 razreda.

O ovoj temi razgovarali smo u Studiju 4 s Paolom Zenzerovićem, voditeljem Instituta za razvoj i inovativnost mladih i Jelenom Dobrić, učiteljicom razredne nastave OŠ Eugena Kvaternika Velika Gorica.

"Ovo je jedan od niza projekata koje je kroz zadnje dvije godine Institut pokrenuo. Radimo zapravo na digitalnom opismenjavanju naših profesora koji onda dalje rade s djecom. Prva smo zemlja u svijetu koja će implementirati microbit u svojstvu uređaja koji će pospješiti nastavu i digitalnu pismenost u 6 razreda osnovne škole. A danas smo baš pokrenuli program kojim ćemo uvesti u razrednu nastavu ovaj uređaj", istaknuo je Zenzerović.

"U praksi to izgleda tako da prvo učenici doživljavaju microbit kao neku igračku, nekakav "gadget". On im nudi mnogo različitih mogućnosti. Mogu sami programirati microbit - i djeca i učitelji - a mogu već dobiti isprogramirani i koriste ga kao sredstvo pomoću kojeg mogu riješavati zadatke ili odgovarati na pitanja", naglasila je Dobrić.

"Djeca se vesele microbitu jer to nešto za njih drugačije. Ono što je u razrednoj nastavi specifično -- to je da se on može implementirati u sve predmete. Može se u hrvatskom koristiti od prvog razreda za učenje slova i kasnije kao pomoć za nekakve kvizove, odgovaranje na pitanja. On omogućuje da se djeca umreže pomoću bluetotha, svako sa svojim microbitom i zajedno odgovaraju, možda čak i na ispitna pitanja", istaknula je.

"Procjena je da će se javiti 1000 škola ove godine i da bi mogli educirati između 1000 i 3000 učitelja. Ići ćemo u valovima i sa distribucijom samih microbitova tako da računoamo u tokove školske godine da ćemo obaviti više od 500 radonica za profesore", rekao je Zenzerović.

"Ovo je zajednička akcija instituta i Rotaryija tako da će škole dobiti besplatno sve što im je potebno, ne samo uređaje već i kompletnu poduku. Ovaj se uređaj koristi unutar postojećeg kurikuluma, znači ništa se ne mijenja", naglasio je.