Istarski ipsilon - vrlo važan projekt za Istru i Hrvatsku

Milijardu i 300 milijuna kuna ulaganje, tri godine trajanje radova, 1000 zaposlenih radnika, 28 kilometara. To su brojke novog ulaganja u Istarski ipsilon, dopune punog profila autoceste na dionici Pazin - tunel Učka. Danas su počeli radovi.

Ministar mora, prometa, infrastrukture Oleg Butković rekao je u Temi dana da je proces pregovora s koncesionarom trajao dvije godine. "Slijedili su pregovori s EK, prednotifikacija i notifikacija, pa odluka Vlade u Puli u rujnu. To je vrlo važan projekt i značit će to puno za Istru, ali i Hrvatsku. U sigurnosnom smislu dignut će razinu prometa i utjecati na BDP jer će oko 1000 ljudi biti uključeno u izvođenje radova, a 95% posla izvodit će hrvatske građevinske tvrtke", rekao je.

Na pitanje hoće li biti problema s pronalaženjem radnika, rekao je da bi hrvatsko građevinarstvo stalo na noge, treba otvoriti velike investicije. "To i činimo, pokrećemo investicijski ciklus od 20 mlrd. kuna - Pelješki most, Istarski ipsilon, željeznice, zračne luke... Osigurali smo povećanje radnih dozvola u građevini", istaknuo je.

Početak izgradnje druge cijevi tunela Učka i dionice Učka-Matulji najavio je u sljedeće tri godine. Kada i taj dio bude završen, Istra će biti integrirana u autocestovni prometni sustav RH, što je značajno i za turizam i gospodarstvo.

Ocjenjujući javno-privatno partnerstvo s francuskim ulagačem u Bina Istri, s kojim je ugovor potpisan do 2032., rekao je da su pregovori bili iscrpni. Rekao je da je s njima uvijek suradnja bila dobra, da su oni vrlo ozbiljna tvrtka koja puno ulaže i u postojeći sustav Istarskog ipsilona, ljude.

Ističe da Vlada čini sve da se osiguraju plaće u 3. maju, da se pokuša izraditi kvalitetniji i bolji plan restrukturiranja te pronaći pravog strateškog partnera. Ponovio je da je cilj Vlade da brodogradnja u Hrvatskoj ostane.

Spomenuo je i da su tijekom boravka izaslanstva Vlade u Kini razgovarali s najvećom brodograđevnom tvrtkom u toj zemlji, koja je izrazila interes za Uljanik i 3. maj, ali i da postoje i drugi zainteresirani partneri. Radovi na Pelješkom mostu krenut će u prosincu, pripremaju se radnici i oprema, projekt ide dobro, financiranje je osigurano, odgovorio je na pitanje o tome što se događa na gradilištu najvećeg hrvatskog infrastrukturnog projekta.

Ministarstvo prometa dobilo je 880 milijuna kuna iz proračuna za 2019.
Sredstva će biti namijenjena za velike infrastrukturne projekte, potpisali smo 16 mlrd. kuna bespovratnih sredstava za projekte u prometnu infrastrukturu, ali smo dužni osigurati 15%, i to se povećanje odnosi na realizaciju velikih infrastrukturnih projekata u prometu, objasnio je.