Rotor se zatvara 16. prosinca, evo koje alternativne pravce možete koristiti

Najveći rotor u zemlji, onaj remetinečki, jedna od najkritičnijih prometnih točaka u Zagrebu, zatvara se za točno deset dana, 16. prosinca. Njegova će rekonstrukcija trajati više od godinu dana, za koje vrijeme će se prometovati obilaznim, novosagrađenim cestama. Mnogi strahuju od velikih prometnih gužvi koje će se stvarati, za koje se sprema i policija.

Gradonačelnik Milan Bandić danas je komentar o zatvaranju rotora dao tek rekavši - "O rotoru na rotoru". Jučer je bio nešto konkretniji. "Ne možemo raditi u zraku, moramo radit na zemlji. Mene najviše brine da do 16. prosinca osiguramo alternativne ulaze i izlaze iz grada kako ne bi bilo blokade. To ćemo napraviti na najbolji mogući način. Sljedeći tjedan ćemo imati internu probu, a od 16. bi rotor trebao biti zatvoren", rekao je gradonačalnik.

Radovi na zagrebačkom rotoru ulaze u drugu fazu. Drugim rječima nakon tri odgode i službeno se zatvara za sav promet 16 prosinca. Do tada uvjereni su  u gradu trebali bi biti spremni i u promet pušteni svih 4 kilometara obilaznih putova. "Nama je ciljani rok 16. prosinca. Rotor smo držali otvorenim najdulje što smo mogli, najradije bi i ga i dalje držali otvorenim, ali vidite i sami kakva je situacija na radilištu i da ga moramo ukloniti. Već se je krenulo sa zaštitom građevne jame betonsko-armiranim dijafragmama s kojim smo dožili do nadvožnjaka koji se sada moraju početi uklanjati", objasnio je Goran Radić, voditelj gradilišta na rotoru.

Kako se očekuju povećane prometne gužve i policija će pojačati svoju pozornost kao i prometno redarstvo. Policija već sada savjetuje vozačima izbjegavanje rotora. "Od smjera juga i zapada preporuča se korištenje zagrebačke obilaznice, prilaz na prometni čvor Buzin i Kosnica te sa zapada na prometni čvor Jankomir. Od centra grada prema zapadu i obratno možemo dati preporuku Mosta slobode i Mosta mladosti", poručuju iz policije.

Ako ste ipak primorani koristiti smjer preko rotora nova regulacija išla bi ovako - svi koji dolaze iz smjera istoka prema zapadu morat će koristiti obilazni pravac uz nasip. Vozite li sa zapada na istok cesta vas vodi sjeverno od rotora. Ukoliko dolazite iz grada silazite s mosta prije rotora.

Radovi na rotoru po složenosti su odmah nakon izgradnje Pelješkog mosta. Bit će potrošeno oko 300 milijuna kuna, a na gradilištu će dnevno biti oko 200-tinjak domaćih radnika i to već od sljedećeg tjedna bez obzira na blagdane. 

Sljedećih godinu dana novim potovima neće smjeti voziti teška vozila, pješaci i biciklisti morat će se također prilagoditi. Prilagodit će se i navigacijske karte koje će turiste navoditi na alternativne smjerove i tako sve do početka 2020.