Pogledajte "Omiš", prototip novog obalno-ophodnog broda HRM-a

Hrvatskoj ratnoj mornarici u petak će biti predan prototip novog obalno-ophodnog broda, koji će nositi ime "Omiš". Izgrađen je u Brodosplitu, a projekt je veoma kasnio zbog brojnih preinaka i modifikacija. Hoće li se nastaviti s gradnjom serije od još četiri ista broda, odlučit će se nakon petomjesečnog testiranja na moru.

MORH je ugovor s Brodosplitom za gradnju 5 ovakvih brodova potpisao još prije četiri godine. No, prototip vrijedan desetak milijuna eura kasni jer su početnom projektu Brodarskog instituta bile nužne brojne preinake, od materijala pa do dužine i brzine broda.

"Brod sada zadovoljava taktičko - tehničke zahtjeve, plovi i većom brzinom nego je ugovoreno dakle 29, 2 čvora'', rekao je Josip Jurišić, glasnogovornik Brodosplita.

HRM će tek obaviti svoja testiranja i broda i cjelokupne opreme o čemu i ovisi nastavak ovoga programa.

"Obalna straža radi u zaštićenom ekološko- ribolovnom pojasu, znači ovaj brod mora bit na moru kad nitko drugi nije, da onaj koji traži pomoć da mu taj brod i ta posada mora pružit tu pomoć'', naglašava Ivo Raffanneli, zapovjednik HRM-a.

43 metra dug brod imat će 16 članova posade, uz zaštitu ZERP-a  pružat će pomoć otočnom stanovništvu, te sudjelovati i u potragama i spašavanjima na moru.

"Od naoružanja imamo autonomne strojnice 12, 7 Browning, imamo Aselsan 30 mm potpuno automatiziran top, sa EO sustavom nadzora, čak i još jedna sposobnost traganja i spašavanja u noćnim uvjetima sa kamerama'', govori Ante Silić, zapovjednik bojnog broda.

HRM-u  je potrebna obnova flote čija je prosječna starost iznad 30 godina. Mornarica se nada kako neće biti zanemarena u izradi dugoročnog plana razvoja MORH-a

"Mi se nadamo da ćemo artikulirat baš u tom smjeru, u tom području, da li će to bit izvanobalni ophodni brod ili  višenamjenski brod to će pokazat taktička studija'', rekao je Raffanneli, zapovjednik HRM-a.