Bogunović: Moramo podignuti vrijednost turizmu

Hrvatska, ako se ima čime pohvaliti, onda je to turizam, od kojeg i ove godine očekujemo rezultate s kojim ćemo održavati životni standard, servisirati inozemne kredite, ali povećati i zaposlenost. O perspektivi našeg turizma te zamkama koje se mogu pojaviti kad je riječ o turizmu u emisiji "Studio 4" razgovaralo se s Brankom Bogunovićem, konzultantom u turizmu.

Bogunović je rekao da je zadovoljan prvim adventskim turističkim rezultatima u turizmu zato što je prisutan rast i strukture se mijenjaju. Udio regionalnih turista se povećava, što je nastavak trenda od prošle godine, ali raste i broj dnevnih posjetitelja.

- Veseli uspjeh adventa i nagrada koje je Zagreb dobio, ali kada pogledamo ekonomske učinke, npr. Zagreba u odnosu na Beč, onda je to nekoliko redova veličine manji prihod, rekao je Bogunović te dodao kako trebamo prestati brojiti noćenja i dolaske te gledati što je ekonomski učinak.

Bogunović smatra kako je tragično da Hrvatska, koja ima udio turizma u BDP-u 14,8 posto, ne zna što se u turizmu ekonomski dešava i koji su pravi učinci.

- Istraživanja su pokazala da je potrošnja stranog turista 125 eura. To je tri četvrtine potrošnje u Grčkoj, dvije trećine u Italiji pa onda daleko manje u odnosu na Francusku i Portugal, ističe Bogunović.

- U turizmu će se 2020. smanjiti porez na hranu i piće na 13 posto i to će pomoći, ali i dalje smo iza zapadnomediteranskih konkurenata. Italija, Francuska i Španjolska imaju jedinstvenu stopu na smještaj, hranu i piće od 10 posto, naglašava.

Bogunović je istaknuo da još prednjačimo kad je riječ o čistoći naše obale i mora te sigurnosnom aspektu, no Hrvatska ima puno smještaja, a malo ponude, što vodi rentnom modelu turizma.

- Imamo krasnu prirodu, kulturne artefakte koje su napravili neki prije, ali ono što smo mi danas napravili u smislu ponude je skromno, ističe te dodaje kako se moramo poduzetnički orijentirati kako bismo podignuli vrijednost turizmu.