Hoće li pristupne ceste za Pelješki most biti završene na vrijeme?

Nakon što je jučer počelo probno zabijanje pilota na gradilištu Pelješkog mosta, u fokusu su se našle i pristupne ceste, točnije pitanje hoće li biti završene na vrijeme.

- Pelješki most: Zabijen prvi probni "pilot"


- Potpisali smo Ugovor o financiranju u kojem je predviđeno da do 2022. realiziramo most i kompletan projekt s pristupnim cestama. Cijela ta dionica s mostom bit će 2022. gotova i mislim da neće biti nikakvih problema vezano za puštanje u promet, rekao je u emisiji U mreži prvog državni tajnik u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić.

Riječ je o veoma zahtjevnoj dionici dugačkoj 32 kilometra na kojoj će biti 4 tunela, most preko Stonskog zaljeva dugačak gotovo 500 metara, tri vijadukta.

- Bilo bi dobro znati je li sva projektna dokumentacija izrađena prema zakonskoj regulativi, jesu li otkupljena sva zemljišta na toj dionici, što znatno usložnjava cjelokupni sustav izgradnje i, evo, ako su potpisani ugovori, koliko su izvođači radova opremljeni tehnološki u odnosu na kineske izvođače radova da se taj zahtjevni projekt završi - upozorio je profesor s Fakulteta prometnih znanosti Rajko Horvat.

Iako još nije izabran izvođač radova, u mjerodavnom ministarstvu i Hrvatskim cestama uvjereni su kako će sve biti završeno u roku. Pristiglo je 7 ponuda.

- U tih sedam ponuda koje su pristigle postoji strahovito velika razlika u cijeni i normalno, oni koji donose odluku moraju svaku stavku proanalizirati, iza nje stati i biti sigurni da je to u redu napravljeno i da postoji jamstvo da će se objekt završiti u mogućim rokovima i na ispravan način - objasnio je profesor Horvat.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić bio je jučer u Dubrovniku i fasciniran je onim što su Kinezi radili.

- Dojmilo me se vrlo ozbiljno. Onako kako su od početka pristupili ovom projektu. Vjerujem da oni mogu i hoće završiti ovaj projekt i kvalitetno i u roku koji je predviđen, naravno i za ponuđenu cijenu - kazao je župan.

Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta koji prati provedbu ugovora, za sada uopće ne sumnja da kineska korporacija može završiti radove u planiranim rokovima. Osvrnuo se i na spekulacije da postupak za izgradnju spojenih cesta kasni i da bi to moglo ugroziti projekt.

- Ne znam na temelju kojih to argumenata onaj tko je dao takvu informaciju raspolaže time. Mi smo još u okviru ugovorenih rokova i za sada nema neke bojazni da i ceste ne bi bile gotove u isto vrijeme kada bi trebao biti most pušten u promet - izjavio je Šegedin.

Jaroslav Šegedin objasnio je o kakvom je velikom projektu zapravo riječ. Iako se u javnosti spominje samo Pelješki most, ovdje se, kaže trebaju povezati dvije točke na postojećoj državnoj cesti D8 s jednom prometnicom ukupne dužine 32 kilometra, na kojoj se nalazi još dosta objekata.

- Konkretno, u planu izgradnje su četiri tunela, od kojih je najduži Debeli brijeg, dužine 2300 metara, zatim još jedan most preko Stonskog zaljeva, dugačak 485 metara. Tehnički je jako zahtjevno izvesti taj most zbog toga što mu je pristup direktno iz tunela s jedne i druge strane, a ti tuneli su dugi po 1200 metara, i uz to - na trasi su još tri vijadukta, od kojih je najduži 500 metara.