Gospodin Toni i drugi alati za promidžbu brendova

Novi digitalni kanali postaju dominantan oblik komunikacije. Globalne kompanije priklonile su se mrežama kao poslovnom alatu za oglašavanje, traženje talenata i zapošljavanje. Poslovni modeli se mijenjaju, društvene mreže postaju sve važniji izvor istine, slave i brige o budućim kupcima.

U emisiji Dobro jutro, Hrvatska govorilo se o novim poslovnim modelima i društvenim mrežama. Kako iskoristiti nove platforme komunikacije za revitalizaciju brendova?

Kako pristupati mladima i milenijcima (dakle, svima između 18 i 35 godina) koji se koriste brzim, kratkim i novim medijskim platformama?

Novi  kupci i sljedbenici žele stalnu komunikaciju sa svojim brendom. Žele komentirati, ocjenjivati, sudjelovati. Jesu li to hrvatske kompanije prepoznale i koliko su se prilagodile?

Oglašavanje bez društvenih mreža danas praktički ne postoji. Primjetan je trend "revitalizacije" nekih starih i uspješnih proizvoda. Neki od hrvatskih proizvođača uspješno su na tržište vratili zaboravljene brendove. 

- Ključ svakog marketinga je kod kupca postići emociju, bila ona pozitivna ili negativna. Kada to dobijete, skraćen vam je put do potrošača. Imamo aktualni primjer Varteksa koji se vrlo lijepo razvija s pomoću nostalgičnih elemenata te preko osobnog utjecaja kroz društvene mreže. Tu imate i borolete, startasice, reklame za Pipi... Bitno je da mladi uhvate poruku, a onda se ona zarola poput kamena niz brdo, kaže stručnjakinja za društvene mreže Ana Keglović Horvat.

U posljednje vrijeme mnogo se govori o Varteksu te predsjedniku Uprave tvrtke Nenadu Bakiću, koji pokušava varaždinskog diva vratiti na staze stare slave.

- Naša je glavna poruka "vrhunska kvaliteta iz tradicije". Varteks već više od 100 godina šiva najbolja odijela u okolici. Radimo za renomirane svjetske brendove. Ta kvaliteta postoji.

Bakić ističe primjer uspješne promidžbe na društvenim mrežama. Objava s Matom Rimcem koji nosi Varteksova odijela viđena je više od milijun i pol puta na Facebooku i Instagramu.

- Društvene mreže su prirodan odabir, one omogućuju targetiranu, kvalitetnu i brzu reakciju, dodaje poduzetnik Bakić, uz opasku da se upotrebljavaju i "stari alati" za promidžbu, poput tiska i plakata.

Poseban fenomen je gospodin Toni kojega je Varteks uključio u svoje promotivne kampanje.

- Sjeo sam s njim u taksi u 21.30 i ondje smo sve dogovorili. Društvene mreže ti omogućuju autentičnu, iskrenu i vrlo kvalitetnu reakciju.

Što se tiče revitalizacije modnih brendova, Instagram je najbolja mreža za promidžbu. Facebook je iza njega, a tu je LinkedIn, koji kod nas nije toliko popularan, ali je važan za poslovnu zajednicu.

- Ne možete naći ozbiljnu tvrtku koja nije našla svoju nišu na društvenim mrežama. Teško ćete izgraditi proizvod ili uslugu ako sjedite u sobi i razmišljate što se vama u životu sviđa... Morate komunicirati s kupcima i vidjeti što žele, a društvene mreže su direktan prodor u dnevnu sobu ili na mobitel koji svi nose 24 sata dnevno u svojem džepu. Nema drugog, jeftinijeg kanala, zaključuje stručnjakinja Keglović Horvat.

- Mi smo u tržišnoj ekonomiji te smo u stalnoj komunikaciji s tržištem. Stalno smo aktivni, to zapravo nije kampanja, već komunikacija s kupcima, kaže za kraj Nenad Bakić, dodajući da će uskoro pokrenuti webshop i za susjedno slovensko tržište.