Kreativnost - ključ poduzetništva i razvoja

Prema Svjetskom gospodarskom forumu, vodeće tri vještine 2020. godine bit će rješavanje kompleksnih problema, kritičko mišljenje i kreativnost. Bez kreativnosti i inovativnosti nema poduzetništva i razvoja. Stoga je u Osijeku održana obrazovna konferencija "Kreativnost i inovativnost u nastavi".

Cilj ove konferencije bio je pripremiti odgojno-obrazovne radnike za uvođenje kreativnosti i inovativnosti u nastavu u skladu s potrebama suvremenog društva u kojem živimo. Promjene su nedvojbeno nužne i zahtijevaju da oni koji ih uvode u učionice za to budu spremni.

Da su odgojno-obrazovni radnici itekako otvoreni za nova znanja i željni ovakvih sadržaja, najbolje govori broj sudionika konferencije. Okupilo ih se 360 iz osnovnih i srednjih škola s područja pet slavonskih županija.

- U svakom slučaju je važno da oni koji provode odgojno-obrazovni proces budu kreativni i inovativni. Stoga, opet naglašavam da je važno stručno usavršavanje onih koji će raditi sa djecom od najranije dobi, pa evo do srednjoškolskih klupa, rekla je Ivana Biljan, predstojnica Agencije za odgoj i obrazovanje, podružnica Osijek.

Iako trenutačni odgojno-obrazovni sustav ima dobre temelje, kultura kreativnosti je niska i treba je intenzivno ugrađivati u sustav.

- Kreativnost je pretpostavka za inovativnost. A smatramo da djeca već iz vrtića bi trebali se učiti kreativnosti jer nije točno da je kreativnost samo genetski urođeno, nego ona se stvarno uči, ona se vježba i tako se stvaraju nove vještine i tehnike za 21. stoljeće, Đuro Horvat, Studij financija i prava Effectus.

Učenje o metodama poticanja i razvijanja kreativnosti te kreativne inteligencije sastavni je dio cjeloživotnog učenja svih odgojno-obrazovnih radnika. To više što i današnja djeca traže drukčiji pristup te žele više.

- Mi, kao učitelji moramo biti kreativni, moramo biti inovativni kako bi ih pripremili za sve što ih čeka u budućnosti, odnosno, mi kao učitelji današnjeg vremena moramo živjeti ispred svoga vremena da bi oni bili spremni za sve izazove 21. stoljeća, zaključio je Josip Jukić, ravnatelj OŠ "Mladost", Osijek.

Sudionici su, stoga, otkrili mehanizme za poticanje vještina budućnosti, koje treba odlučno i s lakoćom razvijati kod učenika na svim odgojno-obrazovnim razinama.