GAST - najbolji specijalizirani sajam u Hrvatskoj

Tradicionalni međunarodni sajam GAST, koji se održava do subote 2. ožujka i na kojemu se predstavlja oko 700 brendova izlagača i suizlagača iz osam zemalja, otvoren je u splitskoj Spaladium areni.

GAST ujedinjuje sajmove prehrane, pića, hotelske i ugostiteljske opreme, vina, namještaja, turizma te sladoleda i slastica. Sudjeluju izlagači iz Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Austrije, Njemačke, Italije i Tajlanda.

Očekuje se kako će ovogodišnjim GAST-om proći oko 18.000 posjetitelja, u sklopu individualnih posjeta ili sudjelujući na konferencijama. Ovogodišnji GAST ima konferencijski, degustacijski i vinski program.

U konferencijskom programu predviđeni su paneli o digitalizaciji u turizmu, nautičkom turizmu, reformi turističkog zakonodavstva i turističkoj infrastrukturi te o najnovijim trendovima malih iznajmljivača. Degustacijski program održava se pod nazivom "Gast u slast", a posjetitelji će moći vidjeti najnovije gastronomske specijalitete za nadolazeću turističku sezonu. U vinskom programu "Gastro živjeli" posjetitelji će moći kušati više od 180 uzoraka domaćih vina. Održat će se i oko 50 prezentacija alkoholnih i bezalkoholnih pića i hrvatsko natjecanje u izradi pizza s kojeg će se pobjednik plasirati na međunarodno natjecanje u izradi pizza u Napulju.

Sajam je otvorio potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić. Ocijenio je kako je GAST najbolji specijalizirani sajam u Hrvatskoj, koji povezuje proizvođače hrane, pića i ostalih potrepština s korisnicima u sektoru turizma, ali i s ostalim korisnicima. Rekao je da imamo vrhunsku hranu i vina te da to uz more i sunce definitivno privlači turiste.

- Uvoz ne možemo spriječiti kao ni izvoz robe, koji u postocima raste u sektoru poljoprivrede mnogo brže nego uvoz, no građani su oni koji biraju i kupuju domaće proizvode, poručio je Tolušić.

Državni tajnik Ministarstva turizma Tonči Glavina smatra da je sajam bitan za turističku ponudu Hrvatske jer u fokus stavlja enogastronomiju koja je "duša i srce hrvatske turističke ponude".

- Istraživanja su pokazala da više od 93 posto turista ima poseban doživljaj za destinaciju vezan uz enogastronomiju i zato je to izrazito važno, rekao je Glavina.