Vraća se brodska linija Rijeka - Zadar

Vijest da se uvodi brodska linija iz Rijeke prema Zadru oduševila je mnoge građane, pogotovo zato što je prije šest godina Jadrolinija ukinula dužobalnu liniju. Privatni brodar iz Zadra ambiciozno je krenuo u projekt, međutim, zapelo je u gradu Krku, jednoj od luka u kojoj je brod trebao pristajati. Nakon brojnih pregovora, kompromis je ipak postignut.

Ideja privatnog brodara iz Zadra bila je da katamaran, koji može primiti 240 putnika, vozi na relaciji Rijeka - Krk - Lopar - Novalja - Vir - Zadar i obratno. Lučke uprave svih tih mjesta dale su suglasnost, no naknadno, na  Krku su svoju  povukli. Malo je nedostajalo da brodar odustane jer mu je Krk važan.

- Krk je baš i na putu i veliko je turističko mjesto. Ne samo grad Krk, nego i cijeli otok Krk, koji se povezuje s Rabom, Novaljom, a od Zadra je teško doći do Krka cestovnih putem. Znači, ovo bi bio idealan način, ističe Dražen Montana, direktor brodarske tvrtke iz Zadra.

A brod bi u krčkoj luci stajao samo desetak minuta.

- U Krku bi bio dva puta dnevno, ujutro od 9.10 do 9.20 sati i uvečer od 19.10 do 19.20. U lukama od Zadra do Rijeke bi županijska lučka uprava trebala osigurati prihvat toga broda. Ako je neki turistički brod tamo, on se jednostavno pomakne i to je svugdje u svijetu uobičajeno gdje su luke male, govori Montana.

No, gradonačelnik Krka kaže da za tako velik brod nema mjesta. Predlagali su druge luke na otoku jer su, dodaje, htjeli zaštititi vlasnike turističkih brodova u gradu Krku. Tvrdi da nije riječ o pogodovanju.

- Nema mjesta pogodovanju, ali ima mjesta zaštiti lokalnih poduzetnika. Naime, već se 20 godina stvara izletnički brodski program koji iz Krka polazi na sve strane u Sjevernom Jadranu, povezuje otoke, donosi gostima doživljaj boravka u gradu i nama to nije zanemariva stvar, naglašava Darijo Vasilić, gradonačelnik Krka.

No, linijski promet ima prioritet pred ostalima, na što su krčkoga gradonačelnika i županijsku lučku upravu u Krku upozorili i u Primorsko-goranskoj županiji.

- Kad se radi o javnim linijama, one definitivno imaju prednost. Kad se radi o javnim linijama, onda ravnatelj lučke uprave mora voditi računa jer on treba najbolje poznavati tehničke karakteristike luke, ističe Nada Milošević, pročelnica Upravnog odjela za pomorstvo PGŽ.

Oglasio se i resorni ministar, odgovarajući na pitanja novinara.

- Dobio sam obećanje da će oni još jednom to pogledati i da će se pozitivnu suglasnost dati, postoji tu i osnova oko gradnje ribarske luke, ali uglavnom ide to, bit će sve u redu, rekao je Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.

I privatnik iz Zadra smatra da je odluka Grada Krka bila brzopleta i da  se  problem može riješiti. Nakon brojnih pregovora, kompromis je postignut.

- Županijska lučka uprava je s brodarom koji će prevoziti novu liniju postigla dogovor oko dolaska manjeg broda u krčku luku koji operativno stane na glavi našeg ribarskog i glavnog gata, tako da se neće morati drugi brodovi seliti tijekom njihovog uplovljavanja i isplovljavanja. Mislim da će to doprinjeti da se linija pokrene i da postignemo ono što je otocima jako važno, a to je povezivanje, to je protok ljudi, to je dinamika života u našim mjestima i sigurno je to dobra stvar za sve nas, ali trebalo je malo kompromisa,  naglasio je Vasilić.

I tako će manji brod ploviti od 15. lipnja. Iz Rijeke će svaki dan kretati u 8 sati, a u Zadar stizati u 12.15. Istoga dana iz Zadra će povratak biti u 16 sati, a u Rijeku će dolaziti u 20.15.

Poznata je i cijena karte, koja će u jednom smjeru biti 190 kuna.