Najgori smo u EU po učinkovitosti željezničkih usluga

Željeznički sustav u Hrvatskoj već je desetljećima zapušten, pokazuje najnovije istraživanje Europske komisije. Najgori smo u EU po učinkovitosti željezničkih usluga. Ocjenuje se učestalost željezničkih linija, točnost, brzina i cijena.

Najviša ocjena je 7. Prosjek EU-a iznosi 4,33, a Hrvatska je ocjenjena s 2,66. Zbog velikih ulaganja - kvaliteta cestovnog prometa znatno je bolja, ali ne i sigurnost. Prosječan broj poginulih na milijun stanovnika na prometnicama u EU je 49, a kod nas čak 80.

Prometna analiza Europske komisije pokazala je da u zračnom prometu stojimo dobro, no problema je ipak više - cestovna sigurnost, željeznice, sporost u provedbi međunarodnih projekata. Uniju zabrinjava što u nekim projektima za koje smo dobili znatan novac, poput radova na dionici pruge Dugo Selo-Križevci, kasnimo u provedbi.

Prometni proračun Unije u sljedećih 7 godina mogao bi iznositi čak 100 milijardi eura. Mnogo će se ulagati u zaštitu okoliša i primjenu čišćih goriva u prometu. Takav projekt već se provodi u Antwerpenu, drugoj po veličini luci u Europi.

U luci, čija je površina jednaka veličini 20 tisuća nogometnih igrališta, radi oko 60 tisuća ljudi. Doprinos belgijskom BDP-u je 5%, a zarađuju i od turizma. Za preuređenje sjedišta kompanije bila je angažirana poznata arhitektica Zaha Hadid.

Promet je jedina grana u kojoj se povećava emisija štetnih plinova, pa će Unija podupirati razvoj željeznica i riječne plovne puteve te rasteretiti cestovni promet koji je uzrok najvećeg onečišćenja.