Lažne vijesti šire se brže nego ikada

Nekad smo lažne vijesti najčešće čuli i vidjeli - kao prvotravanjske šale. Danas su lažne vijesti svakodnevne, i šire se brže nego ikad, a svako četvrto dijete bilo je izloženo govoru mržnje na internetu.

- Puno puta sam bio prevaren od nekih naslova pa sam naučio da treba puno istražiti, puno izvora provjeriti prije nego što povjerujem u neku vijest!, rekao je maturant Dan Stanić iz Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju.

- Istraživanjem, istraživanjem, biti objektivan i što više pridobiti informacija kako bi dobili pravu info!, kaže Ivana Popović iz iste škole.

- Jako je važno da se educiraju...i sutra kao roditelji koji će znati informirati svoju djecu i društvo!, kaže profesorica Ana Jović, nastavnica strukovnih predmeta u Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju.

A podaci istraživanja UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije kažu - samo 8% ispitanika, i to mlađih i obrazovanijih, imalo je priliku naučiti kritički procijeniti medijske sadržaje (grafika). To se mora promijeniti.

- Medijska pismenost mora biti projekt cjeloživotnog obrazovanja!, ističe zamjenik predsjednika Agencije za elektroničke medije Robert Tomljenović.

- Svjesni smo da se danas u samo 10 minuta proizvede više informacija nego nekad u više desetljeća i te su informacije lako dostupne!, dodaje ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek.

U novim kurikulima naučit će više nego dosad i o medijskoj pismenosti i kulturi, poručuje ministrica obrazovanja.

- Znati zaštititi kako sebe tako i druge u okruženju, to je i dio kurikula u školama, ali mora biti i u školskim kurikulima, u izvanškolskim aktivnostima!, ističe ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.

Jer kad naučimo poštovati sebe i druge, poruka je dana medijske pismenosti, nećemo olako dijeliti sadržaje koji vrijeđaju i brzo povjerovati u najčitaniju vijest s interneta.