Učitelji su "umjereno nezadovoljni" provedbom "Škole za život"

Sindikat hrvatskih učitelja (SHU) predstavio je rezultate istraživanja u osnovnim školama prema kojima je većina sudionika iskazala "umjereno nezadovoljstvo" eksperimentalnim programom "Škole za život", za razliku od rezultata koje je dobilo Ministarstvo znanosti.

Dvije trećine sudionika istraživanja kažu da je im je opseg posla izrazito povećan zbog reforme, 90 posto ih smatra da je taj posao trebao biti honoriran, a 45 posto njih ne zna hoće li biti honoriran, rekao je voditelj istraživanja, psiholog na Institutu "Ivo Pilar" Toni Babarović.

Ocjena zadovoljstva "Školom za život" je između dva i tri, kaže Babarović.

Riječ je o velikom istraživanju o kvaliteti sustava osnovnog obrazovanja u Hrvatskoj u kojem je sudjelovalo 6500 učitelja, stručnih suradnika te pomoćnog i administrativnog osoblja.

Rezultati su iznenadili jer se u medijima govorilo o zadovoljstvu "Školom za život" izraženom ocjenom četiri, a sada vidimo da je ono između dva i tri, kazala je predsjednica SHU-a Sanja Šprem.

Učitelji su očekivali administrativno rasterećenje, a dobili su još manje mogućnosti da ostvare ono što učitelj treba realizirati u razredu, kazala je.

Šprem je najavila da će cjeloviti rezultati uskoro biti predstavljeni hrvatskim vlastima, od kojih će se tražiti da ih ugrade u oblikovanje sustava obrazovanja.

Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj smatra da se razlika u zadovoljstvu eksperimentalnim programom pojavila zato što su istraživanja SHU-a provedena prije edukacije za "Škole za život", kada se znatno manje znalo o reformi.

Kralj naglašava da je u istraživanju Ministarstva obuhvaćeno više od 1200 sudionika "Škole za život", a 93 posto njih potvrdilo je da su konzultirani u vezi s provedbom reforme.

Uz pomoć stručnjaka s Filozofskog fakulteta u Zagrebu provodi se evaluacija "Škole za život", nakon čega će biti poznati neki aspekti uspješnosti eksperimentalnog dijela reforme, dok će se najvažniji rezultati znati tek za desetak godina, kazala je.

- Svi imamo posla da napravimo uspješnu reformu, radimo je zbog djece i svima su vrata Ministarstva otvorena, istaknula je pomoćnica ministrice obrazovanja.

Izaslanik predsjednika Vlade Radovan Fuchs čestitao je domaćinima na istraživanju i poručio kako rezultate možemo iskoristiti za poboljšanje reformskog procesa jer ništa ne može biti apsolutno i idealno.

Za uspjeh reformi važno je obrazovanje izvući iz dnevnopolitičkih obračuna, ono je strateška vrijednost društva, kazao je Toni Babarović i zaključio da to trebaju provoditi "profesionalci, a ne ostrašćeni ljudi".