Biste li zaigrali ovu igricu?

Ako je vaš odgovor na pitanje iz naslova "da", zaigrat ćete "Scum", igricu Andreja Ledenskog, koji je postao poznat na gaming sceni kao njezin tvorac. Iako je igrica prije otprilike sedam mjeseci na tržište plasirana kao negotov proizvod, odnosno alfa verzija, trenutno broji preko milijun korisnika. Tijekom "životnog vijeka" igrice, u narednih godinu-dvije dana, igricu čija je glavna tema preživljavanje, Andrejev tim dorađivat će i unaprjeđivati u suradnji s igračima. Kako su došli na ideju? Vrlo jednostavno zapravo - istražili su tržište u potrazi za popularnim naslovima i shvatili da je ovaj žanr u zadnjih sedam-osam godina polučio veliki uspjeh.

- Kad smo malo istraživali tržište da vidimo što je konkretno popularno, došli smo do toga da su doslovno top 10 naslova na digitalnim platformama bili nekakva vrsta preživljavanja. Radi se o tome da se čovjeka stavi u nekakvu nezavidnu situaciju, u našem slučaju na pusti otok, gdje mora preživjeti s ograničenim resursima - nedostatak vode, nedostatak hrane... Nije u pitanju samo borba protiv divljih životinja, nego i unutarnja borba sa svojim metabolizmom, s kojima se uvijek prvo susrećemo, pa tek onda s vanjskim prijetnjama. Mi smo to simulirali na poprilično dobar način. Imamo inovacije na tom polju i to je očito razlog zašto su igrači to prepoznali - kaže Andrej, koji od ranih dana igra igrice, no uvijek ga je zanimalo kako one nastaju.

U fazi puberteta počeo je tako učiti programirati. Počeci su bili teški, kaže, jer je u to vrijeme internet bio ograničen pa su teško dolazili do informacija. Nije razmišljao o tome hoće li se moći zaposliti u gaming industriji, nego je želio raditi ono što voli.

Kako osoba koja živi od igrica komentira savjete koji su sve glasniji - "maknimo djecu od igrica"?

- Ima tu edukativnih sadržaja. Naravno to je kao i kod filma - ovisi od žanra do žanra. Postoji horor, drama - i naravno da nisu svi naslovi za svakoga. Naš naslov je okvalificiran kao 18 +, znači nije predviđen za djecu. Roditelj je taj koji bi trebao odlučivati hoće li njegovo dijete konzumirati takvu vrstu sadržaja. No postoji i vrsta sadržaja koja je prilagođena za djecu, a dokazano je da se povećava moždana aktivnost i da se motorika poboljšava kod djece, pogotovo kod igara koje imaju brze pokrete gdje se mora vježbati preciznost. To je, na kraju krajeva, medij kao i svaki drugi. Može se zloupotrijebiti, a može se iz njega izvući nekakav pozitivan učinak - poručuje iz Vodica, gdje se trenutno održava 23. Nacionalno savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu, koje organizira Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.