Zaokružite jednu listu i jednog kandidata na toj listi

Još nas dvadeset i tri dana dijele od izbora za Europski parlament. Kako se uopće glasuje za liste, a kako preferencijalno za pojedince? Je li kampanja mlaka i dosadna ili će motivirati birače da izađu na izbore? Jesu li moguća iznenađenja ili će se ankete vjerno preslikati na rezultate? Tema je to današnjeg Poligrafa u kojem su gostovali glasnogovornik DIP-a Slaven Hojski, profesorica s FPZ-a Zrinjka Peruško te analitičari Krešimir Macan i Ivica Relković.

Hojski je objasnio kako se glasuje.

- Listić će biti 4xA4. Na njemu su 33 liste. Na svakoj listi je 12 kandidata. Znači ukupno 396 imena na listiću. Bitno je naglasiti da Hrvatska bira 12 kandidata. Predsjednik Sabora obavještava predsjednika Europskog parlamenta kojih 11 ide u novi saziv, a 12. čeka zasad 31. listopada da vidimo što će biti s brexitom. Zaokružuje se jedna lista, redni broj ispred liste i ako želite nekome dati preferencijski glas, zaokružite broj ispred imena i prezimena jednog kandidata s te liste. Ako netko zabunom zaokruži jednu listu, a kandidata na drugoj listi - lista ima prednost. Poručio je glasačima da zaokruže jednu listu i jednog kandidata na toj listi i onda je sve čisto, rekao je.

Macan je rekao da su sve europske kampanje dosad bile dosadne pa tako i ova. Dodao je da velikim stranakama odgovara da izlaznost ostane mala i da se ništa ne događa vezano uz europske izbore.

Peruško je rekla da kampanje gotovo da i nema.

- Jako je slabo to popraćeno. Termini koji su dodijeljeni kanidatima za predstavljanje. Mislim da je to najdosadniji format koji postoji. Mislim da to nitko ne gleda ni ne sluša. Kandidati su vrlo anonimni, a liste vode prepoznatljivi ljudi koji neće ići u EP. To je za građane vrlo loše. Mediji jako loše prate ove izbore. Nitko ne sprječava medije da održavaju medijske debate o važnim temama, rekla je.

Relković je rekao da će, prema neki podacima, 17 posto ljudi izaći i još 16 posto vjerojatno.

- Krećemo se oko 30 posto. To je još uvijek malo. Ne samo da nema kampanje, koja se na neki način raspala i izgubila u drugim temama koje su važnije, Uljaniku i sindikatima. Ne samo da nam se ne događa europska kampanja nego dobar dio naših stranaka i kandidata uopće ne obrađuje ključne europske teme u Europi, smatra.

Daljnju analizu pogledajte u snimci emisije: