Hrvatska ima veliki potencijal za vjerski turizam

U Zadru je danas održana 4. konferencija vjerskog turizma, sakralne baštine i hodočašća. Unatoč velikom potencijalu koji Hrvatska ima za razvoj vjerskog turizma, on je kod nas još u povojima.

Marija Božja Bistrička, Aljmaš, Trsat, mjesta su koja okupljaju brojne hodočasnike i mogu biti središta hrvatskog vjerskog turizma.

- U Aljmašu prođe oko 100 000 hodočasnika, Marija Bistrica je naše najposjećenije hodočasničko mjesto jer je ono nacionalno hodočasničko mjesto, i to s oko milijun hodočasnika godišnje. Trsat je tu isto s od 80 do 100 000 hodočasnika, Sinj, Sinjska Gospa isto bude oko 100 000 hodočasnika. Zanimljivo je da je blagi porast upravo gostiju iz Azije, kaže Josip Milički, načelnik općine Marija Bistrica.

Još je mnogo poznatih ali i neotkrivenih svetišta i sakralnih objekata u Hrvatskoj. Obala i kontinent prepuni su atrakcija koje možda nisu primjereno predstavljene. U Ministarstvu turizma nedavno je na održan sastanak s tom temom.

- Dajemo prijedlog da se vjerski turizam odvoji od segmenta kulturnog poizvoda i da se počne u Hrvatskoj razvijati kao samostalni proizvod, rekao je vlč. Tomislav Korov, Ured za pastoral turista HBK.

- Za sada imamo pozitivan feedback. Iz Ministarstva su kazali da će u novoj strategiji od sljedeće godine vjerski turizam zastupati kao poseban oblik turizma, najavila je Sunčana Matić, organizatorica 4. konferencije vjerskog turizma.

Istraživanja govore da je dvije trećine ljudi na svijetu religiozno. Čak i one koji to nisu, zanimaju vjerske institucije.

- U neku ruku traže naše duhovno iskustvo. Duhovno iskustvo crkve, katoličanstvo je dio hrvatske duše i samim time kako njih zanima što Hrvatska ima za ponuditi, njih zanima kako Hrvatski žive, tko su, otkud dolaze i tu taj vjerski turizam i hodočašća znače i ukazuje im na tu stranu hrvatskog bića, kaže Luciano Moše Prelević, glavni rabin u RH.

Ključ je, čulo se u Zadru, u brendiranju i pružanju jedinstvenog doživljaja. A gotovo svaki gost spreman je takvo iskustvo i platiti.