Zabrinjavajući podaci o broju poginulih motociklista i biciklista

U Hrvatskoj je lani poginulo 59 motociklista i 22 biciklista, a s obzirom na to da oni predstavljaju visokorizičnu skupinu sudionika u prometu, treba razvijati infrastrukturu i educiranjem podizati njihovu sigurnost, priopćila je u četvrtak udruga "Sigurnost u prometu", koja je organizirala okrugli stol ''Sigurnost na 2 kotača''.

To je porast za 34 posto u odnosu na 2017., kada su smrtno stradala 42 motociklista.

Lani su u prometnim nesrećama smrtno stradala 22 biciklista, a u razdoblju od 2014. do 2018. godine njih 125.

U velikom su porastu prometne nesreće biciklista na biciklističkim stazama u odnosu na 2017. godinu, kada je bilo 25 takvih nesreća.

Mnogo nesreća uzrokuju stariji vozači

Prošle su godine evidentirane 44 prometne nesreće na biciklističkim stazama, što predstavlja povećanje od 76 posto.

- U oko 4000 prometnih nesreća godišnje sudjeluju stariji vozači, a oni su krivi za 70 posto tih nesreća. Greškom starijih vozača 32 osobe su smrtno stradale, istaknuo je Ante Hari Rako iz MUP-a.

Dodaje kako bi trebalo više razgovarati o električnim biciklima i romobilima, koji često postižu velike brzine, kao i o elementima koji ometaju vožnju, poput slušalica.

Iako je u hrvatskoj javnosti prisutan stereotip da su stranci velik problem, posebno u sezoni, podaci pokazuju da je od 59 stradalih motociklista samo osam stranaca.

Na okruglom je stolu naglašeno da biciklistički promet mora imati ravnopravan tretman s drugim oblicima prometa pa treba poboljšati sigurnost, umrežavanje i razvoj biciklističke infrastrukture, integraciju bicikla u intermodalni sustav javnog prijevoza i edukaciju.